اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زنجان:

در صورت اختصاص زمین، جمعه بازار زنجان به محل دیگری انتقال داده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به مرگ دختر نوجوان زنجانی در اطراف اتوبان 22 بهمن و جمعه بازار زنجان گفت: در صورت اختصاص زمین جمعه بازار به محل دیگری انتقال داده می‌شود.

در صورت اختصاص زمین، جمعه بازار زنجان به محل دیگری انتقال داده می‌شود

عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تاکنون چندین پل در محل جمعه بازار استان توسط شهرداری احداث شده است، ولی فاصله‌ پل‌ها زیاد است و در صورتی که پل دیگری احداث شود، عابران به جای عبور از محل اتوبان می‌توانند از پل عبور کنند.

فرماندار شهرستان زنجان همچنین با تاکید بر محدودسازی در این محل افزود: با کاشت بوته شمشاد که پس از مدتی رشد کردن همانند یک دیواره عمل می‌کند، نیز در محدود کردن عبور و مرور عابران از این محل موثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد محدودسازی محل مذکور چند سال پیش توسط فرمانداری به شهرداری داده شده بود، اضافه کرد: علت پیشنهاد فرمانداری برای احداث پل در این محل و یا محدودسازی آن تنها به علت ایجاد امنیت در جمعه بازار نیست، بلکه مدارسی نیز در این محل وجود دارد که عبور کودکان از این محل می‌تواند، خطرساز باشد.

راشاد در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه انتقال جمعه بازار به نقطه دیگری از شهر اظهار کرد: در جمعه بازار کالاهایی وجود دارد که عده‌ای از مردم نیاز خود را از این محل تامین می‌کنند و به برطرف کردن نیازهای کالایی خود از این طریق می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه نامه انتقال محل جمعه بازار به شهرداری ارسال شده است، اضافه کرد: هدف از این پیشنهاد این است که شهرداری با اختصاص محل دیگری که دارای سرویس‌های بهداشتی نیز باشد، اقدام به برپایی جمعه بازار کرده و از این طریق نسبت به رفع نیازهای مردم اقدام کند.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه طی مکاتبات انجام شده با راه و شهرسازی در زمینه تامین زمین جمعه بازار زنجان و بر طبق نامه‌ای که هفته قبل به فرمانداری رسیده است، هیچ زمینی از سوی راه و شهرسازی به شهرداری تحویل داده نشده است، تا شهرداری نسبت به انتقال جمعه بازار اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث جمعه بازار، شنبه بازار و ... در همه استان‌ها وجود دارد، افزود: باید اقداماتی در زمینه تامین محل جمعه بازار انجام شود تا مردم مشکل ترافیکی نداشته و بتوانند با حضور در این محل بخشی از نیازهای خود را تامین کنند.

لازم به ذکر است، جمعه هفته گذشته دختر نوجوان 13 ساله‌ای حین عبور از بزرگراه 22 بهمن زنجان واقع در کمربندی شمالی با یک دستگاه خودروی کامیونت جان خود را از دست داد، این حادثه تصادف که اولین و آخرین حادثه در این محور نیست‌ با واکنش مسئولان استان مواجه شده و هر یک از  مسئولان علتی برای این اتفاق تعیین کردند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان با بیان اینکه بحث پل، ایجاد نرده در وسط اتوبان و ایجاد سرعت‌گیر را بارها طی نامه‌هایی به تاریخ‌های مختلف به شهرداری اعلام و خواسته‌ایم که در مورد این منطقه ایمن‌سازی صورت گیرد، ولی در این زمینه تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته است، وی مخالفتش را در زمینه برگزاری جمعه بازار اعلام کرده و می‌افزاید: این مکان به دلیل اینکه تردد در این مسیر زیاد است برای برگزار جمعه بازار مناسب نیست.

رئیس کلانتری 13 زنجان نبود پارکینگ در این منطقه را از مشکلات برگزاری جمعه بازار برشمرده و اظهار می‌کند: پارک خودرو در کنار اتوبان و خیابان‌های اطراف علاوه بر مشکلاتی که برای مردم منطقه ایجاد می‌کند، تردد در این مسیر را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

خلیل رضایی با اشاره به اینکه شهرداری و خودرو در این حادثه به صورت مشترک مقصر هستند، تصریح کرد: در این حادثه 50 درصد شهرداری و 50 درصد نیز راننده خودروی کامیونت مقصر است.

با وجود همه اظهارنظرها، موافقت‌ها و مخالفت‌هایی که از محل برگزاری جمعه بازار در زنجان وجود دارد، این پدیده هم محلی برای فروش برخی از فروشندگان و هم محل تهیه کالای مناسبی برای برخی از اقشار جامعه است که باید توجه جدی به این مکان صورت گیرد.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول