اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان محاسبات کشور:

400 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار وجود دارد/70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار وجود دارد و منابع دیگری نیز به جز نقدینگی در اختیار مردم است که باید سرمایه‎ها را تجهیز و در مدیریت‎های عملیاتی وارد کرد.

400 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار وجود دارد/70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا رحمانی‎فضلی بعدازظهر امروز در شورای اداری استان از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و اظهار داشت: رقابت و استکبارستیزی با دشمنان اعمال می‎شود، اما این‎ها در خلأ اتفاق نمی‎افتد، بلکه باید، تمام قوت خود را به کار بگیریم، چراکه دشمن قوی است و نباید این موضوع را ساده گرفت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مذاکره آمریکا با ایران به خاطر سلاح و انرژی هسته‎ای نیست، ادامه داد: هدف آمریکا حکومت دینی و انقلاب اسلامی است، دشمنان دست‎بردار نیستند، اما ما باید خودمان را تجهیز کنیم.

ضعف‎های استکبار تفرق در قدرت و سیاست بین‎المللی است/ باید خودمان را قوی کنیم

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه آمریکا 15 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد، خاطرنشان کرد: کشور چین که دومین کشور توسعه‌یافته دنیاست، پنج ‎هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی دارد و ایران با دارا بودن 600 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، پنجه در پنجه قدرتی انداخته که باید خودمان را قوی کنیم.

رحمانی‎فضلی با بیان اینکه در ایران نقاط قوت زیادی همچون پشتوانه مردمی و ولایت فقیه وجود دارد، تصریح کرد: استکبار با ضعف‎های ساختاری بسیاری همانند خلأ ایدئولوژیکی، تفرق در قدرت و سیاست بین‎المللی مواجه است.

وی عنوان کرد: ظرفیت‎های استان گلستان یقیناً فراتر از تأمین استقلال و خودکفایی سایر استان‎ها نسبت به جمعیتی که دارد، است و از نظر منابع ملی، طبیعی، نیروی انسانی، ظرفیت‎های تولیدی و ساختاری نیز بالاتر از جمعیت استان برخوردار از جهات متعدد است.

مسئولان باید در شأن ملتی که حماسه آفریدند، حرکت کنند

رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: مسئولان باید در شأن ملتی که حماسه آفریدند، گام به گام حرکت کنند تا اتفاقات بهتری در کشور را شاهد باشیم.

رحمانی‎فضلی، میزان تخصیص تملک سرمایه در کشور را 15 درصد اعلام کرد و بیان داشت: اثر عدم تخصیص‎ها و وصولی‌ها سبب می‎شود، برخی پروژه‎ها عملیاتی نشوند.

وی ابراز داشت: مسئولان می‎توانند با 60 درصد منابع کنونی، سازمان و اداره خود را مدیریت کنند، اما چرا این مهم صورت نمی‎گیرد؟ همه باید درک کنیم که در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم. 

70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی و مالیاتی در کشور

رئیس دیوان محاسبات کشور اذعان داشت: ما با یک دنیای مادی که تفکر و تمدنی مادی‎گرایانه دارد، مواجه‎ایم که رحم، مروت و برادری سرش نمی‎شود و فقط زور و قدرت عامل اصلی بوده که توانسته آنها را سرجای خود بنشاند، بنابراین باید به این قدرت مجهز شویم.

رحمانی‎فضلی از 70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی و مالیاتی در کشور خبر داد و یادآور شد: معوقات بانکی از یک طرف و عدم توزیع و تراکم آن در دست عده‎ای خاص مسئله دیگری است که با آن مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: هر معوقه‎ای که در زمینه تولید است، اگر بخشیده شود، اشکالی ندارد، اما در حوزه تجارت و خدمات که گردش سرمایه بیشتر از سه تا چهار ماه بیشتر نیست، بخشش معوقات معنایی ندارد.

قدرت واقعی در حوزه اقتصاد است/ می‎توان رشد اقتصادی را تا 10 درصد افزایش داد

رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه قدرت واقعی، در حوزه اقتصاد است، متذکر شد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب در طول چهار تا پنج سال اخیر به طور مستقیم و غیرمستقیم سال‎ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری کردند، نشان از تدبر هوشمندانه ایشان به بحث اقتصاد و معطوف کردن توجه مسئولان به این مسئله است.

رحمانی‎فضلی خاطرنشان کرد: همه ما مدیون این انقلاب هستیم و باید کشور را به گونه‎ای اداره کنیم که در شأن انقلاب اسلامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه با استفاده از همین منابع انسانی، می‎توان ظرفیت کشور را فعال‎تر کرد، گفت: با استفاده از ظرفیت انسانی موجود می‎توان رشد اقتصادی را تا 10 درصد افزایش داد.

مسئولان به اقیانوس مردم بپیوندند/ مسئولان توفیق معرفت، عمل و خدمت به مردم داشته باشند

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه باید به اقیانوس مردم بپیوندیم و مردم را فقط برای حضور در عرصه راهپیمایی و حساس نخواهیم، اضافه کرد: مسئولان باید ضمن توجه به طینت خوب مردم و به فرمایشات مقام معظم رهبری، توفیق معرفت، عمل و خدمت به مردم را داشته باشند.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول