اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار شهرداری یزد:

آماده راه‌اندازی بازارچه‌های میوه‌ و تره‌بار در سطح محلات یزد هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری یزد از آمادگی این سازمان برای راه‌اندازی و ایجاد بازارچه‌های میوه و تره‌بار در سطح محلات شهر یزد خبر داد.

آماده راه‌اندازی بازارچه‌های میوه‌ و تره‌بار در سطح محلات یزد هستیم

سیدمحمود کشفی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان میادین میوه و تره‌بار، ایجاد بازارچه‌های میوه و تره‌بار در سطح محلات به منظور سهولت دسترسی مردم به مایحتاج روزانه آنهاست.

وی افزود: این اتفاق در شهر یزد به عنوان مرکز استان نیز خواهد افتاد و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری یزد در این زمینه آمادگی خود را اعلام می‌کند.

کشفی‌پور عنوان کرد: این سازمان در مناطقی نظیر آزادشهر، امام‌شهر، بلوار نواب صفوی و چند نقطه دیگر از شهر آمادگی ساخت بازارچه‌های محلی میوه و تره‌بار را دارد و آماده همکاری بخش خصوصی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال میدان میوه و تره‌بار اصلی شهر یزد از میدان شهدای محراب در جاده کنارگذر یزد اظهار داشت: در میدان قدیم 59 غرفه فعال بود و در بازار فعلی 110 غرفه احداث شده که 59 غرفه سهم شهرداری است.

کشفی‌پور، هزینه انجام شده برای احداث این میدان را 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تجهیز و تکمیل بازار جدید، 100 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی وسعت این بازار را 170هزار مترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: وسعت هر غرفه 350 مترمربع لحاظ شده و 62 مغازه خرده‌فروشی نیز در مجاورت معبر میدان میوه و تره‌بار جدید در نظر گرفته شده است.

کشفی‌پور با بیان اینکه امکانات بسیاری برای میدان میوه‌ و تره‌بار جدید لحا‌ظ شده است، اظهار داشت: آتش‌نشانی، پست، تلفن، مسجد، سرویس بهداشتی، آسایشگاه رانندگان، قهوه‌خانه، حمام، سردخانه‌های کوچک و ... از جمله این امکانات است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار یادآور شد: سردخانه‌های کوچک هر کدام حدود 150مترمربع وسعت دارند که حدود 10 سردخانه با این مشخصه برای میدان میوه و تره‌بار در نظر گرفته شده است.

کشفی‌پور عنوان کرد: یک سردخانه مرکزی با وسعت 10هزار مترمربع نیز برای مجموعه میدان در نظر گرفته شده که با مشارکت بنیاد تعاون ناجا، تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از تلاش برای بهره‌برداری از چهار باسکول توزین میوه با ظرفیت 60 تن و به طور تمام اتوماتیک در این میدان خبر داد.

کشفی‌پور با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده بازار قدیم، تردد کامیون‌های حامل بار در داخل شهر بود، گفت: با انتقال بازار به جاده کنارگذر یزد، مشکل تردد کامیون‌ها در داخل شهر نیز رفع شده و دیگر نیازی به ورود خودروهای حامل بار به داخل شهر نیست.

وی با بیان اینکه کلیه غرفه‌های بازار قدیم از 14 بهمن‌ماه به مکان جدید منتقل شده‌اند، افزود: بازار قدیمی به یک بازارچه کوچک محلی تبدیل شده است.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول