اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کنترل بازار شدنی است، کافی است مسئولان بخواهند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد قیمت مرغ را غیر واقعی خواند و گفت: کنترل قیمت‌ها و عرضه منظم کالاها در کنار دسترسی آسان مردم به مایحتاج خود، شدنی و ممکن است و مسئولان نباید با غرور و مقاومت‌های بی‌جا به این مهم نرسند.

کنترل بازار شدنی است، کافی است مسئولان بخواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری امروز در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اختلاف سلیقه مدیران تصمیم‌گیر و عدم کنترل و نظارت را از عمده دلایل لجام‌گسیختگی بازار در این استان برشمرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بعد از گزارش صنعت و معدن از وضعیت قیمت‌ها سخن می‌گفت، اظهار داشت: کدام مدیر در روزهای گذشته مرغ را به قیمت هر کیلو کمتر از 6 هزار تومان خریده است که حالا می‌گوییم پنج هزار و 800 تومان.

وی ادامه داد: باید آنچه که هست را به مردم گفت ولی تأکید می‌کنم که امکان عرضه مرغ به قیمت واقعی آن وجود دارد، فقط کافی است مسئولان بخواهند و کمک کنند.

صابری با بیان اینکه ما دنبال سود مرغدار و رضایت مردم هستیم، گفت: با آنالیزی که انجام شد قیمت هر کیلو مرغ حدود چهار هزار و 800 تومان در این استان معقول و منطقی است، ولی باز حرف ما این است که اگر هم افزایش قیمتی هست باید به جیب تولید کننده زحمت‌کش برسد نه واسطه‌و دلال.

دستور استاندار برای آنالیز قیمت مرغ با حضور مرغداران

وی تصریح کرد: مسئولان صنعت و معدن بلافاصله با مرغداران جلسه‌ای را برگزار کنند تا با تولیدکنندگان به یک توافق منطقی و شرعی برسیم زیرا نه ما دنبال زورگویی و ضرر اقتصادی به مرغدار هستیم و نه هم تولیدکنندگان ما دنبال سود غیر شرعی و غیر حلال هستند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شأن و جایگاه والای مردم عنوان کرد: کنترل قیمت‌ها و عرضه منظم کالاها در کنار دسترسی آسان مردم به مایحتاج خود شدنی است و مسئولان نباید با غرور و مقاومت‌های بی‌جا به این مهم نرسند.

صابری ابراز داشت: اشکال کار نه از بازاریان است و نه از تولیدکننده بلکه مقصر ما مسئولان هستیم که نتوانستیم الگوی تجارت اسلامی و روزی حلال را به درستی ترویج کنیم.

انتهای پیام/82005/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول