اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاسخ بازرسی به رئیس شورا:

شورای شهر صلاحیت اظهارنظر در مورد واگذاری زمین را ندارد

خبرگزاری فارس: به دنبال مصاحبه‌های اخیر رئیس شورای اسلامی شهر در مورد تخلف شرکت تعاونی مسکن بازرسی، این شرکت جوابیه داده و اعلام کرد که اظهارنظر در مورد واگذاری زمین به کارکنان بازرسی خارج از صلاحیت رئیس شورای شهر است.

شورای شهر صلاحیت اظهارنظر در مورد واگذاری زمین را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال اظهارات اخیر حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری و مصاحبه با خبرگزاری فارس در مورد ابعاد تخلف کارکنان بازرسی اردبیل، شرکت تعاونی تولیدی، توزیعی کارکنان بازرسی و نظارت استان اردبیل جوابیه‌ای را ارسال کردند که به انتشار آن اقدام می‌کنیم.

در این پاسخ شرکت تعاونی مسکن اداره کل بازرسی استان آمده است: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در راستای تأمین مسکن مناسب برای اعضای شرکت تعاونی مسکن بازرسی استان اردبیل یک قطعه زمین (برای هر یک از اعضا 93 متر مربع جهت ساخت آپارتمان) با قیمت کارشناسی عادلانه روز و با دریافت کلیه ثمن معامله به صورت یک‌جا و نقد و طی تشریفات واگذاری منطبق با تمام مقررات و دستورالعمل‌های وزارت راه و شهرسازی در سال 90 واگذار کرده است.

در اظهارات شرکت تعاونی مسکن اداره کل بازرسی استان اردبیل آمده است: در این مورد ضرورت دارد اداره کل مسکن و شهرسازی استان به عنوان واگذارکننده زمین و شهرداری اردبیل صادرکننده پروانه ساختمانی پاسخگو بوده و کلیه روند امر را تبیین و تشریح کرده و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: در مورد اظهارات حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری رئیس شورای شهر اردبیل لازم به یادآوری است که در مرحله اول اگر آن مقام مطالب اعلامی را از دید و منظر خود به عنوان رئیس شورای شهر اعلام کرده که حسب اعلام برخی از اعضای شورای شهر اردبیل این مطالب نظر شخصی سرداری است، بهتر بود که به اثربخشی‌ها، بازرسی‌ها و نظارت‌های کارآمد بازرسی کل استان در شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به عموم شهروندان و سایر مباحث مهم در راستای ارتقای کارآمدی عملکرد شهرداری نیز اشاره می‌کرد.

در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: مضافاً به اینکه اظهارنظر در مورد واگذاری زمین به کارکنان بازرسی استان نیز خارج از صلاحیت ذاتی رئیس شورای اسلامی شهر می‌باشد و در این مورد مراجع ذیصلاح قانونی حق اظهارنظر دارند.

در ادامه این جوابیه آمده است: ثانیاً در مورد مطالب مذکور که نظر شخصی حجت‌الاسلام سرداری است، شرکت تعاونی بازرسی کل استان وی را به پاسخگویی در مورد تخلفات انتسابی در بازرسی استان دلالت نموده و متذکر می‌شود که به جای حاشیه‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی علیه کارکنان خدوم بازرسی استان به تخلفات انتسابی پاسخگو باشد تا با دفاع مستدل و مستند بتواند از خود رفع اتهام کند.

بدیهی است اذهان عمومی درک می‌کنند که طرح این‌گونه مسایل خارج از وظایف قانونی در آستانه انتخابات شورای اسلامی شهرها رنگ و بویی تبلیغاتی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل طی دو مصاحبه با خبرگزاری فارس در هفته‌های اخیر ابعاد جدیدی از تخلفات کارکنان بازرسی اردبیل را در خرید زمین با قیمت نازل اشاره کرده بود که بازرسی اردبیل 2 هزار متر مربع زمین را به نرخ هر متر مربع 500 هزار تومان خریداری کرده است که در آخرین مصاحبه سرداری با تصحیح آمار قبلی اعلام شده بود که براساس سند رسمی این اداره کل 2 هزار متر مربع زمین در جوار شوراسنتر اردبیل در خیابان عطایی به نرخ 850 میلیون تومان خریداری کرده که بخشی از رقم یاد شده به صورت نقدی و بخش دیگر در قالب چک مدت‌دار پرداخت شده است.

خبرگزاری فارس همچنان پیگیر این موضوع است تا از هر دو طرف اظهارات جدید و مستدل را انتشار داده و اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول