اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد

نصب یادمان خلبان جدی در میدان ایثار / از واگذاری دکه معذوریم

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: قرار است یادمان شهید والامقام خلبان جدی به همت شورا، شهرداری و بنیاد و شهید و امور ایثارگران در میدان ایثار اردبیل نصب شود.

نصب یادمان خلبان جدی در میدان ایثار / از واگذاری دکه معذوریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل که با دعوت از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: مقدمات این کار و پی‌ریزی آن نیز انجام شده و قرار است در سال آینده در مراسمی باشکوه از این یادمان پرده‌برداری شود.

وی حمایت همه جانبه شهرداری و شورا را از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چاپ کتاب‌ها و آثار بر جای مانده از شهدا و ایثارگران ارزشمند را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما خدمت‌رسانی در این حوزه را کار موظفی و حرکت منسجم برای خود می‌دانیم و معتقدیم حداقل کاری که بتوان در برابر ایثارگری شهدا و جانبازان و آزادگان انجام داد تا ادای دینی نسبت به این شجاعت صورت گیرد همراهی شهرداری و شوراست که می‌تواند قوت قلبی برای این مجموعه باشد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ما در اغلب موارد نامه ایثارگران را با وسعت نظر و دید کارگشایی مورد بررسی قرار دادیم و جز موارد محدود که عذر قانونی و شرعی و ممنوعیت از بالا را داشتیم در سایر موارد سعی کردیم یاریگر ایثارگران در ارائه خدمات شهری و شهرداری باشیم.

زنجانی ادامه داد: به دلیل ممنوعیت صدور مجوز برای دکه‌های مطبوعاتی در سطح شهر ابلاغی از سوی وزارت کشور ما در این باب شرمنده مراجعان می‌شویم که انتظار داریم مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست و تقاضایی را در این حوزه نداشته باشند چرا که دست شهرداری و شورا در این زمینه بسته است.

این مسئول تاکید کرد: در شورای اول، دوم و سوم که بنده حضور داشتم همیشه رفع مشکلات ایثارگران با سعه صدر کامل صورت گرفته ولی آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد نهادینه شدن این امر در شورای سوم بوده که همه ساله سعی کردیم در تعرفه‌ها و بودجه‌نویسی رعایت حال ایثارگران و خانواده‌های شهدا را داشته باشیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل ابراز داشت: برای اینکه ارائه این خدمات یکپارچه صورت گرفته و تخفیفات شایسته اعمال شود تا حق و حقوقی از دیگران ضایع نشود ما به رغم لغو ارائه تخفیف در برنامه پنجم توسعه سعی کردیم در تعرفه‌‌ها و حتی موارد استثنایی تخفیفاتی را به ایثارگران بدهیم تا در برابر ایثارگری‌ و عزت و شرفی که از سوی آنها خلق شده بتوانیم ادای دین کرده باشیم.

زنجانی افزود: در کنار روال قانونی تخفیفات گاه خارج از محدوده کاری‌مان به مطالبات و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگر رسیدگی کردیم که هر چند این حرکت ما با اعتراض‌هایی نیز روبرو بوده اما سعی کردیم تخفیف‌ها را تا سقف 8 میلیون تومان و گاه برای جانبازان 70 درصد تا سقف 18 میلیون تومان اعمال کنیم.

وی یادآور شد: اغلب این تخفیفات و ارائه خدمات در نهایت گمنامی از سوی شورای سوم انجام شده ولی انتظار داریم در پیشگاه خداوند متعال چنین خدماتی صادقانه از سوی شورای شهر و شهرداری مورد رضایت قرار گیرد.

این ایثارگر دوران دفاع مقدس از اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار در بودجه سال آینده برای بهسازی و همچنین مرمت گلزار شهدا در آرامستان‌های مختلف اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در تولید و نصب یادمان و تندیس شهدا در مناطق مختلف شهر، شورا و شهرداری پیشقدم بوده و توانسته‌ایم در حد وسع و توانمان در خدمت ایثارگران باشیم.

 

ورود بخش خصوصی برای خرید آمبولانس نعش‌کش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زنجانی همچنین در جلسه بررسی بودجه سال 92 شهرداری اردبیل که با همراهی مدیران و مسئولان سازمان آرامستان‌ها برگزار شد از اختصاص اعتبار مناسب برای همسان‌سازی و مناسب‌سازی آرامستان‌های ججین، قاسمیه و علی‌آباد خبر داد و بیان داشت: ما انتظار داریم طراحی این کار به صورت یکپارچه انجام شده و مرمت و همسان‌سازی از قدیمی‌ترین قبرستان اردبیل یعنی قاسمیه آغاز شود.

وی به فعالیت پنج خودروی پیکاپ و مزدای سازمان آرامستان‌ها در ارائه سرویس به متوفیان خبر داد و ابراز داشت: قرار است از سال آینده با فراخوانی که انجام می‌شود بخش خصوصی نیز در این حوزه ورود پیدا کرده و با خرید آمبولانس مجهز و مناسب یاریگر سازمان آرامستان‌ها باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود گفت: در بودجه سال آینده خرید یک دستگاه آمبولانس جدید برای آرامستان‌ها مدنظر قرار گرفت اما قرار شد از سال 92 با دعوت و فراخوانی که از بخش خصوصی انجام می‌شود در این حوزه کارها و اقدامات مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/62007/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول