اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 2 ماه آینده

بزرگ‌ترین گنبد طلایی جهان اسلام در سامرا نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی گفت: به زودی بزرگ‌ترین گنبد جهان اسلام در سامرا با 25 هزار خشت طلا نصب می‌شود.

بزرگ‌ترین گنبد طلایی جهان اسلام در سامرا نصب می‌شود

جعفر دهنوی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در نیمه سال 82 تاسیس شد و با توجه به نیازی که در عتبات مقدس وجود دارد شعبه مرکزی این ستاد در تهران ایجاد شد.

وی افزود: بیش از 50 سال قبل با توجه به رژیمی که در عراق حکومت می‌کرد تنها ویرانی و تخریب حرم مطهر ائمه معصوم را به دنبال داشت اما پس از سرنگونی او  فرصت برای یکی از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران که آبادانی و غبارزدایی از حرم‌های مطهر ائمه بود ایجاد شد.

دهنوی ادامه داد: پس از سرنگونی رژیم صدام گروهی از دلدادگان ائمه اطهار ماموریت پیدا کردند تا به بازسازی حرم مطهر ائمه و نیازهای حرم آنها بپردازند.

رئیس بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی تصریح کرد: در سال‌های 82 تا 85 وضعیت اطراف حرم مطهر ائمه معصوم در عراق بسیار ناگوار بود و زباله‌های فراوانی وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در 6 ماه از سال 89 بالغ بر 150 پروژه بزرگ و کوچک حرم مطهر ائمه اطهار در عراق را بهسازی و بازسازی کردند.

دهنوی گفت: تا پایان سال 89 بالغ بر 4 میلیارد و 280 میلیون تومان مشارکت مردمی برای بازسازی عتبات عالیات صورت گرفت که در 9 ماه سال 91 بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان با 40 درصد رشد نسبت به سال گذشته بوده است.

رئیس بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی اظهار کرد: رشد مشارکت مردمی مرهون زحمات و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه است که در رأس آن رسانه‌های خبرگزاری فارس گزینه مطلوب و مورد نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی یادآور شد: امروز همایش فصلی بازسازی عتبات عالیات با شرکت مسئولان روابط عمومی و مسئولان مالی مراکز عتبات عالیات در شهرستان‌های خراسان‌رضوی در حال برگزاری است.

دهنوی تاکید کرد: خراسا‌ن‌رضوی در 15 پروژه بازسازی عتبات عالیات مشارکت دارد و امیدواریم در ایام باقی‌مانده از امسال بتوانیم پروژه‌های ناتمام را تکمیل کنیم.

رئیس بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی بیان کرد: به زودی بزرگ‌ترین گنبد طلایی جهان اسلام در سامرا با 25 هزار خشت طلا نصب می‌شود.

وی گفت: ساخت این گنبد طلایی بالغ بر 3 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است و امیدواریم هوشیاری و بصیرت مردم نتیجه مطلوبی را در راه اسلام ارائه دهد.

انتهای پیام/70025/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول