اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

مشکلات جهان اسلام در سایه اتحاد رفع می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: همه مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد در سایه اتحاد و همدلی ملل مسلمان قابل رفع است.

مشکلات جهان اسلام در سایه اتحاد رفع می‌شود

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه فرا رسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار داشت: اگر اتحاد به معنای واقعی کلمه بین مسلمانان جهان وجود داشته باشد وقایعی تلخ در کشورهای مسلمان از جمله سوریه و فلسطین رخ نمی‌‌دهد.

وی هفته وحدت را از برکات نظام اسلامی دانست و افزود: هفته وحدت از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و محصول اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران است که باید برای عمیق کردن ریشه‌های آن و تحقق مؤلفه‌های این موضوع تلاش شود.

باقری با بیان اینکه وحدت کلمه در اعتقادات، قرآن و سیره نبوی ریشه دارد، افزود: در روایات و احادیث مختلف به اهمیت این موضوع تاکید شده و از آن به عنوان یک رکن اساسی در تاسیس حکومت اسلامی یاد شده بنابراین لازم است در این سمت و سو گام برداشته و برای تحقق یافتن آن به طور مستمر تلاش شود.

وی با بیان اینکه وجود اختلاف بین مسلمانان، دشمنان را خشنود می‌کند، افزود: از هرگونه حرکت و رفتاری که رنگ و بوی اختلاف می‌دهد باید پرهیز کرد چرا که زمینه سوءاستفاده دشمنان اسلام فراهم شده و آنها را برای رسیدن به اهداف شوم‌شان یک قدم نزدیک‌تر می‌کند.

باقری خاطر نشان کرد: کشورهای مسلمان و عربی باید برای جلوگیری از کشتار مسلمانان در سوریه، فلسطین، میانمار و ... دست در دست یکدیگر گذاشته با هم متحد شوند و مقابل این قبیل حرکات ددمنشانه ایستادگی کنند تا دست متجاوزان از جان و مال مسلمانان کوتاه شود.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن میلاد نبی اکرم (ص) قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در این روز تاریخی اتفاق‌های شگرفی رخ داده و در تاریخ ثبت و ضبط شده است پس باید در ارتباط با این قبیل اتفاق‌ها مطالعه و تحقیق کافی صورت بگیرد تا شأن و منزلت والای حضرت محمد (ص) برای افراد غافل و بی‌خبر مشخص شود.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول