اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نمایشگاه قرآن کرمان گزارش می‌دهد

غرفه‌ای قرآنی به نام بانوی جهان اسلام

خبرگزاری فارس: یکی از غرفه‌های هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان به نام زنده‌یاد طاهره صفارزاده بانوی برگزیده جهان اسلام و مترجم قرآن کریم نامگذاری شده است.

غرفه‌ای قرآنی به نام بانوی جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان از هفتم بهمن ماه جاری در حسینه ثارالله افتتاح شده و تا 15 بهمن ماه از ساعت هشت تا 12 و 16 تا 21 دایر است.

نمایش 2 تابلوی تصویرسازی از استاد شه‌بخش

در غرفه سیستان و بلوچستان نمایشگاه قرآن کرمان آثار متعددی از تعدادی از هنرمندان این استان به معرض نمایش گذاشته شده است.

در این غرفه آثاری از استاد شه‌بخش مدرس گرافیک دانشگاه علمی کاربردی زاهدان، آثار نقش برجسته سفال خانم جعفری مدرس سفال انجمن هنرهای تجسمی زاهدان و آثاری از حمیدی مدرس معرق انجمن مذکر به نمایش در آمده است.

در این غرفه همچنین دو تابلو از استاد شه‌بخش در مورد تصویرسازی داستان‌های قرآنی در معرض دید قرار گرفته است.

در هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان و در غرفه‌های متعدد همچنین آثار هنری بسیاری از هنرمندان استان کرمان در رشته‌های مختلف هنری با محوریت کلام‌الله ارائه شده است.

بیش از 50 عنوان کتاب با موضوع مهدویت در هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان عرضه شده است.

این کتاب‌ها از سوی انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود وابسته به بنیاد مهدویت استان کرمان عرضه شده و در این غرفه همچنین نزدیک به 30 تابلو با موضوع امام‌شناسی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

ارائه 70 ترجمه از مترجمان برجسته

70 ترجمه از 70 مترجم برجسته قرآن کریم در نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت کرمان ارائه شده است.

در این غرفه که در بخش ترجمه‌های قرآنی قرار دارد، اسم و مشخصات مترجم و زندگینامه کوتاهی از وی به همراه نسخه اصلی ترجمه‌ای از مترجم آورده شده است.

این غرفه از سوی موسسه فرهنگی قرآن و عترت ترجمان وحی استان قم دایر شده است، همچنین کتابی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با همکاری موسسه مذکور چاپ شده و در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن بین علاقمندان توزیع می‌شود که حاوی مشخصات کامل مترجمان کلام وحی و سابقه ترجمه کلام‌الله به زبان‌های مختلف دنیا است.

سابقون هم به نمایشگاه قرآن کرمان آمد

نرم‌افزاری در یکی از غرفه‌های هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان عرضه شده که به عنوان بانک احادیث معرفی شده است.

در این نرم افزار که با عنوان «سابقون» عرضه شده، احادیث متعددی از منابع معتبر جمع‌آوری شده است و علاوه بر امکانات مختلف جستجو، برنامه ویژه‌ای طراحی شده است.

در این برنامه 165 حدیث قرار دارد که در هر حدیث، واژه یا کلمه‌ای حذف شده و کاربر باید کلمه درست را در متن قرار دهد و در صورتی که به 55 حدیث جواب درست داده شود، نرم‌افزار کدی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با ارسال این کد به شماره پیام‌گیر اعلام شده می‌توانند در مسابقه‌ای که به همین منظور در نظر گرفته شده شرکت کنند.

این مسابقه و نرم‌افزار حدیثی از سوی مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم کرمان در هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت ارائه شده است.

غرفه‌ای به نام بانوی برگزیده ترجمه‌های قرآنی

آثاری از زنده‌یاد طاهره صفارزاده بانوی برگزیده جهان اسلام و مترجم قرآن کریم در هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان کرمان به نمایش در آمده است.

در غرفه‌ای به نام این مترجم کلام وحی در نمایشگاه قرآن، تعداد 44 اثر از وی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته که ترجمه مفاهیم بنیادی قرآن مجید، مفاهیم قرآن و حدیث، اصول و مبانی ترجمه، طنین در دلتا، روشن‌گران راه و صدای سیاه سپیدی، گزیده اشعار با ترجمه انگلیسی از جمله این آثار است.

در همین غرفه نخستین قرآن چاپ شده استان به خط نسخ که توسط استاد علی‌اکبر اصفهانی کتابت شده در معرض دید قرار گرفته است.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول