اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

سرانه مطالعه در خراسان‌جنوبی 92 دقیقه است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: سرانه مطالعه در خراسان‌جنوبی 92 دقیقه است که 50 درصد بالای میانگین کشوری است.

سرانه مطالعه در خراسان‌جنوبی 92 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین ایستگاه مطالعه خراسان‌جنوبی در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند ضمن تبریک به مناسبت اتفاق خوشایند پیروز انقلاب که در این ایام رخ داده و زمینه‌ساز آزادی بشر شده است، اظهار کرد: این آزادی به واسطه‌ دانایی برای اقشار مردم ایران فراهم شده که راه کسب آن مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ایستگاه مطالعاتی شهید دکتر رحیمی بیرجند به صورت همزمان با کشور برگزار می‌شود، افزود: امید است این فعالیت نقطه آغازی برای حرکتی عظیم باشد به صورتی که در آینده‌ای نزدیک در تمام مکان‌هایی که امکان ایجاد این ایستگاه‌ها فراهم باشد این ایستگاه‌ها مستقر شود.

ارتقاء سطح دانش ضروری است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای این سه ایستگاه مطالعاتی 60 میلیون تومان هزینه شده، متذکر شد: با این محدودیت اعتبار جمع‌آوری این اعتبار، یکی از اقدامات سخت و دشوار بوده است.

گلرو بیان داشت: نظام مقدس اسلامی همیشه در پی ارتقاء سطح دانش و آگاهی در جامعه بوده و انقلاب نیز از پی این آگاهی و بیداری مردم حاصل شد.

وی یکی از تفاوت‌هایی که انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های صورت گرفته در سایر کشورها دارد را داشتن آگاهی مردم ایران عنوان کرد و یادآور شد: این آگاهی سبب ایجاد موج عظیم در میان مردم و آغاز انقلاب شد.

اعتقادات مردم انقلابی ایران نشات گرفته از دانش است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی در پیروزی انقلاب به نقش محرز و غیرقابل انکار امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: این انقلاب از آگاهی نشات گرفته و مردم با چشمان باز قدم در راهی گذاشتند که به آن اعتقاد داشتند.

گلرو با بیان اینکه اعتقادات مردم انقلابی ایران نشات گرفته از دانش است، گفت: روند شکل‌گیری انقلاب دوره‌ای را پشت سر گذاشته که مردم به آن بلوغ فکری رسیده‌اند که در سال 57 با رهبری امام راحل انقلاب را به سر انجام برسانند.

وی افتخار خراسان‌جنوبی را منابع انسانی آن برشمرد و اضافه کرد: یکی از افتخارات ما این است که در دیاری زندگی می‌کنیم که بزرگانی اهل فضل و دانش در آن رشد کرده و به بلوغ علمی رسیده‌اند.

خراسان‌جنوبی قطب مطالعه است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در همین چند سال گذشته در توسعه دانش دارای تحول عظیم شده‌ایم و هنوز باید در این زمینه‌ها فعالیت کرد.

گلرو خراسان‌جنوبی را قطب به نام در زمینه مطالعه دانست و متذکر شد: سرانه مطالعه در خراسان‌جنوبی 92 دقیقه است که 50 درصد بالای میانگین کشوری است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشورهای توسعه یافته سه ساعت است، عنوان کرد: ما با این شاخص‌های مطالعه فاصله داریم و باید این رقم را در خراسان‌جنوبی افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی متذکر شد: ما باید فرصت‌های از دست رفته در جامعه را تبدیل به ثروت کنیم و این ثروت فقط پول نیست بلکه این ثروت مطالعه است.

انتهای پیام/69010/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول