اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

صدور پایان کار برای 1067 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده اهر / سکونت در چادر‌ها شایعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از صدور پایان کار برای یک هزار و 67 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده در کمتر از 120 روز خبر داد.

صدور پایان کار برای 1067 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده اهر / سکونت در چادر‌ها شایعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل احمد حاج‌علیزاده ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده اهر اظهار داشت: تعهد استان اردبیل در 19 روستای بخش مرکزی اهر احداث یک هزار و 697 واحد مسکونی بود که ما این کار را از سه ماه پیش بعد از آوار‌برداری و مهیا شدن شرایط ساخت و ساز آغاز کردیم.

وی ادامه داد: ما به صورت همزمان سه کار اسکان موقت، دایمی و اسکان احشام و دام را در اولویت قرار دادیم و سعی کردیم اسکان موقت با اولویت شامل زلزله‌زدگانی باشد که بیشترین آسیب را دیده بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به احداث پانل‌های 12 متری در ابتدای کار و به صورت اسکان موقت اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار و 308 پانل کامل با نصب در و پنجره در مناطق زلزله‌زده برپا شد و اسکان دایمی با قوت و قدرت آغاز شد.

حاج‌علیزاده بیان کرد: برای دام‌ها نیز 967 پانل مهیا شد تا کشاورزان و دامداران منطقه بتوانند از این فضا برای صیانت و حفاظت از دام‌های خود در برابر حیوانات درنده استفاده کنند.

این مسئول به معرفی یک هزار و 720 متقاضی و انعقاد قرارداد با آنها با هدف پرداخت تسهیلات برای ساخت و ساز مسکن در مناطق روستایی اشاره کرد و تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 419 واحد پی‌کنی، یک هزار و 378 واحد فونداسیون‌ریزی و یک هزار و 378 واحد نیز اسکلت اجرا شده و شاهد بتن‌ریزی و سقف یک هزار و 285 واحد مسکونی بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: دیوار‌چینی یک هزار و 375 واحد به اتمام رسیده و یک هزار و 67 واحد نیز مرحله اتمام سفت‌کاری و پایان کار را سپری کرده‌اند که این همه فعالیت در کمتر از 120 روز اتفاق افتاده است.

حاج‌علیزاده اضافه کرد: بر خلاف برخی شایعات در حال حاضر اسکان موقت به شکل چادر‌نشینی را در منطقه شاهد نیستیم بلکه اغلب زلزله‌زدگان اسکان دایمی هم از لحاظ انسانی و هم دامی یافته‌اند.

وی گفت: روزانه 70 تا 120 نفر در مناطق زلزله‌زده مشغول فعالیت بودند و بنیاد مسکن استان اردبیل 50 دستگاه ماشین‌آلات سنگین را به کارگیری کرده تا بتواند به سرعت خدمات موردنظر را ارائه کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: ما اقلام پر‌مصرف نظیر تیرچه بلوک، آجر، سفال، درب و پنجره و شن و ماسه مورد نیازمان را اغلب از شهر اردبیل تامین کردیم.

حاج‌علیزاده ابهام در آمار واحدهای مسکونی تخریبی و آسیب‌دیده از زلزله را ناشی از ناهماهنگی‌های صورت گرفته در اوایل کار اعلام کرد و افزود: البته بنیاد مسکن بعد از گذشت چند روز از زلزله واحدهای تخریب شده را شناسایی کرده و با اولویت تخریبی 60 درصد به بالا و در مرحله دوم 30 تا 60 درصد و در اولویت سوم نیز صفر تا 30 درصد واحدهای آسیب‌دیده را مورد بازسازی و تعمیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول گفت: ما سعی کردیم به همه متقاضیان تسهیلات ارائه کنیم که البته ساکنین مناطق روستایی و دایمی در اولویت بودند و ما با رفع برخی از اقدامات برای ساکنان فصلی سعی کردیم به آنها نیز کمک کنیم تا با دریافت تسهیلات بتوانند واحدهای خود را بازسازی و ترمیم کنند.

انتهای پیام/62002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول