اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

26 پروژه بنیاد مسکن دهه فجر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سه حوزه کاری بنیاد مسکن، 26 پروژه در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

26 پروژه بنیاد مسکن دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه مسکن روستایی در اردبیل اظهار داشت: این 26 پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 532 میلیون تومان در هفت شهر استان اردبیل افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 195 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به صورت 99 ساله و خودمالکین با تسهیلات پرداختی 25 میلیارد تومان به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

حاج‌علیزاده همچنین از بهره‌برداری 635 واحد مسکن مقاوم‌سازی و بهسازی شده روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: این واحدهای مسکونی با اعتبار 7 میلیارد و 937 میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی افتتاح شده و تحویل متقاضیان داده می‌شود.

صدور 85 هزار جلد سند مالکیت در 327 روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در سطح استان و در قالب صدور اسناد مالکیت تاکنون 85 هزار جلد سند مالکیت روستایی برای متقاضیان صادر شده است.

وی بیان کرد: این اسناد برای صاحبان 327 روستا صادر شده که امیدواریم همچنان با همکاری ثبت اسناد استان این رویه ادامه پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز صدور اسناد مالکیت بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است، ادامه داد: در این زمینه 8 هزار جلد پرونده در دست اقدام است که با همکاری ثبت اسناد نسبت به صدور این میزان سند شهرهای زیر 25 هزار نفر اقدام عملیاتی صورت می‌گیرد.

وی در مورد تملک و واگذاری زمین یادآور شد: تاکنون 303 هکتار زمین روستایی تملک شده و حدود 16 هکتار در قالب 388 قطعه به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ما در واگذاری این اراضی که اغلب در محدوده مناطق روستایی و شهرها بوده است، اقدامات و فعالیت‌های مثبت و سازنده‌ای را انجام دادیم تا مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

حاج‌علیزاده در مورد آخرین وضعیت مسکن شهری و مساکن مهر نیز افزود: ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بر عهده ما است که در این زمینه سهمیه ما در دو سال اخیر 6 هزار و 500 واحد بوده است.

وی تصریح کرد: در این ارتباط بیش از 6 هزار و 419 متقاضی به بانک‌ها معرفی شدند که 6 هزار و 527 نفر نیز پروانه ساختمانی دریافت کردند.

حاج‌علیزاده خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 5 هزار و 792 نفر به مرحله عقد قرارداد با بانک رسیده‌اند و حدود 3 هزار و 362 متقاضی نیز پایان کارشان را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: استان اردبیل براساس رتبه‌بندی ساخت مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر در بین استان‌های همسطح خود رتبه چهارم و در بین 31 استان کشور رتبه ششم را داشته است.

انتهای پیام/62006/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول