اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مژده به خانواده‌های منتظر قدم نورسیده

تامین هزینه‌های بیمارستانی مادران باردار در مناطق زلزله‌زده‌

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ورزقان گفت: تامین هزینه یک ماه بیمارستان مادران باردار در ورزقان توسط شبکه بهداشت تامین می‌شود.

تامین هزینه‌های بیمارستانی مادران باردار در مناطق زلزله‌زده‌

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در تبریز اظهار کرد: به خانواده‌های روستائیان در ورزقان اعلام شده که بر اساس مصوبه شورای کار گروه سلامت بستری شدن مادران باردار در بیمارستان‌های اهر و تبریز بین دو هفته تا یک ماه رایگان خواهد بود.

وی افزود: از خانواده‌های که منتظر قدم نو رسیده در مناطق صعب‌العبور و یا دور افتاده ورزقان هستند درخواست می‌شود تا حداقل دو هفته قبل از زمان وضع حمل نسبت به انتقال مادران باردار به یکی از بیمارستان‌های اهر و یا تبریز اقدام کنند.

فروغی با اشاره به مشکلات روستاها و مناطق صعب‌العبور و یا دور افتاده در ورزقان گفت: این اقدام از سوی مقامات محلی ورزقان به منظور جلوگیری از خطراتی صورت گرفته که در اثر مسدود بودن مسیر و عدم دسترسی به امکانات بیمارستانی و بهداشتی جان مادر و طفل او را تهدید می‌کند.

فروغی با یادآوری مواردی که طی چند روز گذشته و اوایل امسال اتفاق افتاد و با همکاری فرمانداری، هلال احمر و شبکه بهداشت از بروز مشکل جانی جلوگیری شد، افزود: در صورتی که این خانواده با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به انتقال مادر باردار براساس مصوبه یاد شده به بیمارستان اقدام می‌شد نه تنها مشکلات جانی بلکه هزینه‌های فوق‌العاده بالای حضور بالگرد برای انتقال این مادر و فرزند به مسئولان تحمیل نمی‌شد.

فرماندار شهرستان ورزقان از مراجعه چهار مورد تاکنون برای استفاده از خدمات این مصوبه خبر داد و گفت: متاسفانه سرپرست خانوار برای بستری شدن مادر باردار در بیمارستان تا زمان وضع حمل جلوگیری کرده و با رضایت خود نسبت به مرخصی مادر و برگشت او به روستا اقدام کرده که این امر می‌تواند جان مادر و طفل او را دچار خطرات جبران ناپذیر کند.

وی از خانواده‌ها خواست تا نسبت به این امر حساسیت و توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشند تا برای بستری شدن مادران باردار در بیمارستان که رایگان و بدون هزینه خواهد بود به موقع اقدام کنند.

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول