اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

عملکرد مخابرات در مناطق زلزله‌زده مناسب نیست

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عملکرد مخابرات در مناطق زلزله‌زده گفت: وضعیت مخابرات زیاد خوب نیست و تنها توانسته 50 درصد مناطق زلزله‌زده را پوشش دهد.

عملکرد مخابرات در مناطق زلزله‌زده مناسب نیست

به گزارش  خبرگزاری فارس از ورزقان، احمد علیرضابیگی شامگاه امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی که با حضور اعضا در ورزقان تشکیل یافت، اظهار کرد: امروز در مناطق زلزله‌زده با توجه به اقداماتی که بر مبنای الهام از آموزه‌های دینی بوده وحدت و یکپارچگی آحاد جامعه را در پی داشته است.

وی افزود: با کارنامه درخشان در پی بازگرداندن شرایط عادی به منطقه هستیم و در این زمینه نکات مثبت زیادی دیده می‌شود اما با این حال معتقدیم که هنوز کار ما به پایان نرسیده بلکه در حال تکمیل ملزومات و زیرساخت‌های برای منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه باید مطمئن باشند که نظام پشتیبان آنهاست و تا آخرین مراحل بازسازی از پای نخواهیم نشست.

بیگی با بیان این که اقدامات انجام یافته، شرایط جدیدی را در این مناطق رقم زده است، افزود: مصمم هستیم که بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، حادثه زلزله را به سکوی پرش عمران، آبادانی و پیشرفت منطقه ارسباران تبدیل کنیم.

وجود اشکالاتی در زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده

بیگی خاطرنشان کرد: هنوز در بخشی از زیرساخت‌ها اشکالاتی دیده می‌شود، بنابراین هر دستگاهی که احساس می‌کند در رفع آنها مشکل دارد باید در بخش‌های مختلف کشاورزی، بهداشت، امنیت و آموزش در محدوده اعتبارات ملی و استانی عمل کرده و به وعده خود جامعه عمل بپوشاند.

راه‌های مناطق زلزله‌زده نیاز به ترمیم و بازسازی دارند

وی با اشاره به حجم گسترده تردد وسائط نقلیه سنیگن در زمان آواربرداری و بازسازی اظهار کرد: طبیعی است راه‌ها و جاده‌های منتهی به مناطق زلزله ِده دچار آسیب‌دیدگی جدی بشود بنابراین رفع و ترمیم راه‌ها باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

بیگی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده نیاز به یک حرکت پرشتاب در شهرستان‌های زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس احساس می‌شود، بنابراین بیمارستان‌های این سه شهر باید بلافاصله پس از مرمت و تعمیر تجهیز شده و در اختیار عمومی قرار بگیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه آموزش و پرورش و مساجد شاهد همکاری چشمگیر خیران هستیم و کسانی هستند که همچنان آماده مشارکت و همکاری در بازسازی مدارس و مساجد هستند.

وی تاکید کرد: اقدامات در مناطق زلزله‌زده باید با شتاب بیشتری پیگیری شود تا شاهد بازگشت زندگی متعارف به این مناطق باشیم.

قدرت مسئولان ناشی از اراده مردم است

بیگی خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای بعد از زلزله حجم گسترده هجمه‌ها که قصد داشت همت جمعی و وحدت آحاد جامعه را در امدادرسانی به مردم زلزله زده مخدوش کند ولی از آنجایی که همه مسئولان و مردم از یک جنس بودیم و با ایمان به اینکه قدرت ما مسئولان ناشی از اراده مردم است تا آ]رین مراحل بازسازی از پای نخواهیم نشست.

وضعیت مخابرات در مناطق زلزله‌زده مناسب نیست

استاندار آذربایجان‌شرقی در مقایسه با اقداماتی که در حوزه آب، گاز و برق صورت گرفته است و با توجه به مسائل فنی این حوزه‌ها شاهد هستیم که وضعیت مخابرات زیاد خوب نیست و تنها توانسته 50 درصد مناطق زلزله‌زده را پوشش دهد.

تا پایان بازسازی کامل ارسباران در کنار مردم خواهیم بود

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم که تا پایان بازسازی کامل ارسباران در کنار مردم این منطقه خواهیم بود.

مروز ارسباران تجلی‌گاه همبستگی و یکپارچگی مردم ایران است و این مردم ثابت کردند که هرگاه آسیبی متوجه بخشی از کشور شود همه در قبال جبران آن خود را مسئول می‌دانند.

وی با اشاره به این که کار بازسازی با شتاب هرچه بیشتر در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد، افزود: بازسازی این مناطق بیانگر کارآمدی و دلسوزی نظام جمهوری اسلامی و دولت برآمده از اراده مردم است.

براساس این گزارش، در این جلسه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، مدیر کل کمیته امداد، بنیاد مسکن، بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی آخرین اقدامات انجام گرفته در حوزه خود را گزارش کردند.

انتهای پیام/60002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول