اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مناطق زلزله‌زده ارسباران نمایشگاه رسوایی رسانه‌های استکبار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تبلیغات منفی غربی‌ها در زمینه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و ساخت مناطق زلزله‌زده ارسباران اشاره کرد و گفت: این موضوع سکوی جهش برای توسعه منطقه و نمایشگاه رسوایی رسانه‌های استکبار شد.

مناطق زلزله‌زده ارسباران نمایشگاه رسوایی رسانه‌های استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در مراسم افتتاح یک‌هزار و سیصدمین خانه زلزله‌زدگان ارسباران توسط سپاه و بسیج در روستای هلان خدمت به مردم مناطق زلزله‌زده و خدمت به محبوب‌ترین مردم دنیا که در طول انقلاب شکوهمند اسلامی ثابت کرده‌اند که بهترین مردم دنیا هستند، بزرگ‌ترین افتخار بسیج برشمرد.

وی تلاش‌های انجام شده در مناطق زلزله آذربایجان‌شرقی را توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بسیار قابل توجه و در خور تحسین برشمرد و افزود: این نهاد مردمی از نخستین ساعات بروز زلزله در کنار مردم این مناطق بوده و تا اتمام مشکلات آنها و تحویل اماکن مسکونی و دامی و ایجاد زیرساخت‌ها در کنار ولی‌نعمتان انقلاب و مردم ولایتمدار منطقه خواهد ماند.

نقدی ضمن دلجویی از اهالی مناطق زلزله‌زده این روستا با حضور در خانه شهید واحدی ساختمان احداث شده توسط سپاه را به عنوان یک‌هزار و سیصدمین واحد مسکونی روستایی در این روستا افتتاح کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، خدمت به مردم را افتخار بسیج دانست و خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان و ساخت 7 هزار واحد نگهداری دام و به همین میزان واحد مسکونی و نبودن حتی یک خانواده در چادرها در کمتر از شش ماه، مصداق و رکورد جدیدی بود که در جهان بی‌سابقه است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، همه این موفقیت‌ها را مدیون ولایت دانسته و بیان کرد: همگان می‌توانند از این تجربه مدیریتی که به همت دولت، سپاه، بسیج و تمام دستگاه‌ها انجام پذیرفت، تجربه کسب کنند.

سردار نقدی گفت: با وجود تبلیغات گسترده منفی غربی‌ها علیه ایران در خصوص مناطق زلزله‌زده، این تبلیغات نه‌تنها تاثیری در روند بازسازی‌ها نگذاشت بلکه موجب افزایش انگیزه و شتاب در ساخت و سازها شد.

وی رمز موفقیت بسیج سازندگی را عشق به ولایت و پیروی از رهبری دانست و گفت: پیروی از ولایت نیروی محرکه بسیج سازندگی است.

سردار نقدی ضمن تقدیر ویژه از گروه‌های جهادی، پاسداران و بسیجیان ادامه داد: گروه‌های جهادی با ورود سریع و به موقع در منطقه به منظور خدمت‌رسانی و ساخت منازل، خط‌شکنی کرده و تمام دستگاه‌ها را با مطالبه‌گری و پیگیری جدی و مستمر به صحنه آوردند لذا نقش گروه‌های جهادی در حادثه تلخ زلزله بی‌بدیل بود.

فرماندار اهر نیز در این مراسم از تلاش‌های انجام شده توسط سپاه و بسیج را در امر کمک به مناطق زلزله‌زده قدردانی کرد.

رضا صدیقی گفت: سپاه و بسیج از نخستین ساعت زلزله همگام با نیروهای امدادی در امر اسکان اضطراری، موقت، دائمی و آواربرداری و کمک‌رسانی نقشی مؤثر داشته و مردم منطقه خدمات نیروهای تلاشگر و صادق منطقه را در خاطره‌ها جاودانه خواهند کرد.

در پایان این مراسم به علت درخواست اهالی منطقه جهت تأمین آب شرب این روستا با پیشنهاد سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین آبرسانی به این روستا به بسیج سازندگی سپاه عاشورا واگذار شد.

530 واحد مسکونی ساخته شده توسط بسیج در مناطق زلزله‌زده ارسباران شامل 180 واحد در شهرستان اهر، 230 واحد در شهرستان ورزقان و 110 واحد در شهرستان هریس است که آیین بهره‌برداری از واحدهای مسکونی فاز دوم بسیج سازندگی در روستای «هولاند» از توابع شهرستان اهر با 35 واحد مسکونی تازه‌ساخت با حضور سردار نقدی برگزار شد.

روستای هولان در زلزله مرداد ماه گذشته به طور کامل تخریب و تمام واحدهای دامی و مسکونی آن ویران شده بود.

با افتتاح 530 واحد ساخته شده، مجموع واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده بسیج در مناطق زلزله‌زده ارسباران به یک‌هزار و 300 واحد رسید که فاز نخست واحدهای آماده شده نیز در سی‌ام آبان ماه با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسیده بود.

انتهای پیام/60003/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول