اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌با حضور سردار نقدی صورت می‌گیرد

‌تحویل 530 واحد مسکونی ساخت سپاه در مناطق زلزله‌زده‌

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از افتتاح نزدیک به 530 ‌ واحد مسکونی با حضور سردار نقدی در مناطق زلزله‌زده ارسباران خبر داد.

‌تحویل 530 واحد مسکونی ساخت سپاه در مناطق زلزله‌زده‌

سیدصفر قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از افتتاح 530 واحد مسکونی ساخته شده توسط بسیج و سپاه در مناطق زلزله‌زده ارسباران خبر داد و اظهار کرد: در روز دوم بهمن ماه، فاز دوم واحدهای مسکونی ساخته شده در روستاهای زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان به تعداد 530 واحد و با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح می‌شود.

وی افزود: 180 واحد در شهرستان اهر، 230 واحد در شهرستان ورزقان و 110 واحد در شهرستان هریس با حضور سردار نقدی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

قائمی اضافه کرد: مراسم نمادین افتتاحیه فاز دوم واحدهای مسکونی در روستاهای «دوپیک» از توابع اهر و «تازه‌کند» سرند از توابع شهرستان هریس برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: با 530 واحد ساخته شده، مجموع واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده سپاه و بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده ارسباران به یک هزار و 300 واحد می‌رسد.

 

*تحویل 7 هزار واحد چند منظوره توسط سپاه و بسیج در مناطق زلزله‌زده

قائمی با اشاره به تخریب 12 هزار واحد دامی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار کرد: ساخت بیش از 7 هزار واحد دامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده بود که با تلاش شبانه‌روزی 7 هزار واحد چند منظوره (نگهداری دامی، انبارداری و اسکان اضطراری) نیز سی آبان‌ ماه با حضور فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در زلزله بیست و یکم مردادماه اهر و ورزقان در سال‌جاری بسیج با حضور در نخستین ساعات زلزله در مناطق و نجات مصدومان با سرعت عمل بی‌نظیر نشان داد که از کارآیی بیشتری برخوردار است.

قائمی ادامه داد: بسیج یکی از نهادهای تاثیرگذار جامعه بوده و از آنجا که از گستره بیشتری برخوردار است، می‌تواند در سریع‌ترین زمان با آمادگی کامل حضور یابد و با اهتمامی ویژه درصدد رفع مشکلات اقدام کند.

قائمی خاطرنشان کرد: سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بیش از هفت هزار واحد چند منظوره را در مناطق زلزله زده مستقر کرده که زلزله‌زدگانی که واحدهای مسکونی آنها به بهره برداری رسیده، از واحدهای چند منظوره به عنوان انباری یا محل نگهداری دام و طیور استفاده می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: 186 واحد در روستاهای شهرستان اهر، 69 واحد در روستاهای شهرستان ورزقان، 499 واحد در روستاهای شهرستان هریس و 22 واحد در روستاهای زلزله‌زده تبریز واحد مسکونی ساخته شده توسط سپاه و بسیج در فاز نخست سی‌ام آبان با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: دوم آبان نیز با حضور سردار نقدی 180 واحد در روستاهای شهرستان اهر، 230 واحد در روستاهای شهرستان ورزقان و 110 واحد در روستاهای شهرستان هریس جمعا 530  افتتاح و تحویل مردم عزیز این مناطق می‌شود. 

زلزله 6.2 ریشتری ورزقان و اهر در بیست و یکم مرداد موجب تخریب زیادی از واحدهای مسکونی در شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس شد.

انتهای پیام/60002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول