اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت متخصصان داخلی نفت و گاز گچساران صورت گرفت

ساخت 1000 قطعه مورد نیاز صنعت نفت در شرکت نفت گچساران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به خودکفایی این شرکت در ساخت قطعات مورد نیاز نفت گفت: افزون بر یک‌هزار قطعه مورد نیاز صنعت نفت توسط متخصصان شرکت نفت و گاز گچساران ساخته شده است.

ساخت 1000 قطعه مورد نیاز صنعت نفت در شرکت نفت گچساران

غلامرضا پاکدل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از سال 84 تاکنون بسیاری از قطعات مورد نیاز صنعت نفت توسط شرکت‌های خارجی مورد تحریم واقع شده است.

وی افزود: افزون بر یک‌هزار قطعه از این قطعات با استفاده از توان متخصصان داخلی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ساخته شده است.

پاکدل یکی از قطعات را توربین TA عنوان کرد و یادآور شد: تعمیر و بازسازی تیغه‌های داغ این توربین در بهره‌برداری و ارسال نفت به مبادی صادراتی بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ابراز داشت: استفاده از خدمات متخصصان داخلی از افتخارات مهم این شرکت بوده که خود گامی در بومی‌سازی این توربین بوده است.

پاکدل یکی دیگر از اقدامات متخصصان شرکت نفت و گاز گچساران را در ساخت پروانه کمپرسورهای واحد گاز و گاز مایع 900 تأسیسات پازنان 2 و همچنین تعمیر کلی کمپرسور این واحد عنوان کرد و بیان داشت: این اقدام متخصصان داخلی صرفه جویی قابل توجهی برای شرکت به همراه داشته است.

وی با اشاره به اجرای مهندسی معکوس در بازسازی و تعمیر پمپ‌ها به طور 100 درصد در داخل کشور خاطرنشان کرد: با این ابتکار متخصصان داخلی، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در این زمینه حاصل شده است.

پاکدل از ساخت یاتاقان و قطعات گیربکس توربین‌های سولار که در تأسیسات گازی این شرکت کاربرد فراوان دارند، خبر داد و آن را افتخار و کسب موفقیتی دیگر برای متخصصان داخلی این شرکت دانست.

وی با اشاره به کسب تکنولوژی ساخت نشت‌بندهای خشک توسط متخصصان داخلی ابراز داشت: این نوع نشت‌بندها از نظر حفاظت زیست محیطی شرایط بهتری نسبت به نشت‌بندهای روغنی دارند.

پاکدل ادامه داد: با توجه به نقش مهم «گلایکول» در جلوگیری از خوردگی لوله‌ها و پمپ‌ها با مشارکت شرکت‌های داخلی، اجرای مهندسی معکوس و ساخت این پمپ در مدت زمان کوتاهی صورت گرفت که صرفه جویی قابل توجهی را برای شرکت به همراه داشته است.

خودکفایی کارگاه مرکزی نفت و گاز گچساران در تعمیر تمامی شیرآلات صنعتی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به خودکفایی کارگاه مرکزی این شرکت در تعمیر و نگهداری 100 درصدی شیرآلات صنعتی توسط متخصصان داخلی شرکت، تصریح کرد: خودکفایی در تعمیر و ساخت شیرآلات صنعتی شرکت نفت و گاز گچساران، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در برداشته است.

پاکدل از جایگزینی سیستم استارتر گازی قدیمی به یک استارتر برقی جدید برای راه‌اندازی توربین‌های «رولزرویس» در واحدهای ایستگاه فشارقوی گچساران خبر داد.

وی افزود: این طرح افزون بر تأثیرات مثبت در زمینه زیست محیطی سبب صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریالی نسبت به نمونه وارداتی برای شرکت نفت و گاز گچساران شده است.

خودکفایی 80 درصدی نفت و گاز گچساران در ساخت و تولید قطعات

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه صنعت نفت و گاز افزون بر 80 درصد به خودکفایی کامل رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر کمتر 20 درصد وابستگی وجود دارد که این وابستگی یک امر طبیعی است.

پاکدل یادآور شد: بزرگترین کشورهای صنعتی دنیا نیز این وابستگی را دارا هستند و حتی بزرگترین کشورهای صنعتی جهان نیز نگرانی آن را دارند که روزی نفت خاورمیانه به آن‌ها نرسد.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های کشور ایران در زمینه صنعت، معدن، نفت، گاز و صنایع پائین دستی آن، هیچ‌گاه تحریم‌ها کارساز نیست.

پاکدل گفت: با تلاش هر چه بیشتر متخصصان داخلی، ایران اسلامی به کشوری توانمند در زمینه گسترش صنایع وابسته به نفت در کنار گسترش ثروت های نفتی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/82001/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول