اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت گچساران

60 درصد قطعات تجهیز نمک‌زدایی رگ سفید2 گچساران ساخت داخل است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: افزون بر 60 درصد قطعات و تجهیزات مورد استفاده در تجهیز واحد نمک‌زدایی رگ سفید2 گچساران ساخت داخل کشور است.

60 درصد قطعات تجهیز نمک‌زدایی رگ سفید2 گچساران ساخت داخل است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا پاکدل امروز در  جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: واحد نمک‌زدایی رگ‌سفید 2 گچساران در سال 68 با ظرفیت تصفیه 55 هزار بشکه نفت خام در روز، در کنار واحد بهره‌برداری رگ سفید 2 احداث شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که مخزن رگ‌سفید 2 در نیمه دوم عمر خود قرار دارد و این مخزن با کاهش ستون نفت روبرو شده، باید برای تثبیت، تولید نفت را با میزان آب و نمک زیاد تولید کرد.

پاکدل با بیان این‌که واحد نمک‌زدایی رگ سفید 2 گچساران ظرفیت پرورش 55 هزار بشکه نفت خام را دارد، تصریح کرد: این واحد شامل یک دستگاه نمک‌گیر ثقلی، یک دستگاه نمک‌گیر برقی، یک کوره مستقیم  بوده که با توجه به فرسودگی کوره و عدم تأمین دمای کافی برای نفت ورودی، نمک‌گیر برقی و عدم کارایی مخزن نمک‌گیر ثقلی و برقی، امکان تسطیح نفت با نمک‌ همراه بالای یک‌هزار و 500 گرم در متر مکعب در این واحد مهیا نبود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یادآور شد: در راستای تثبیت تولید نفت و امکان فرآورش نفت با نمک همراه 20 هزار گرم در متر مکعب در مخزن رگ‌سفید دو‌، پروژه تجهیز واحد نمک‌زدایی رگ‌سفید 2 گچساران با اعتباری افزون بر 124 میلیارد و 591 میلیون ریال در سال 85 توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تعریف شد.

پاکدل ادامه داد: این پروژه شامل دو دستگاه کوره غیر مستقیم نفت برای گرم کردن نفت خام ورودی و آب تزریقی، دو دستگاه نمک‌گیر برقی با سیستمAC برای جداسازی آب و نمک همراه نفت، یک بسته سیستم تصفیه پساب شامل دو عدد هایدروسایکلون، دو عدد فیلتر برای جداسازی نفت و ذرات معلق همرا پساب خروجی، یک عدد گودال تبخیر ایزوله برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و یک بسته تزریق مواد تعلیق شکن می‌باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این واحد دیگر شاهد کاهش تولید نفت به دلیل کارآیی نمک‌زدایی نباشیم.

پاکدل یادآور شد: افزون بر 60 درصد قطعات استفاده شده در این طرح ساخت داخل و دست صنتعگران تبریزی بوده است.

انتهای پیام/82001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول