اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 1394 تحقق خواهد یافت

تولید روزانه 130 میلیون لیتر بنزین و نفت گاز در پالایشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت گفت: تا پایان برنامه پنجم تولید روزانه 130 میلیون لیتر بنزین و نفت گاز در پالایشگاه‌های کشور تحقق خواهد یافت.

تولید روزانه 130 میلیون لیتر بنزین و نفت گاز در پالایشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علیرضا ضیغمی عصر امروز در آیین افتتاح فاز سوم تولید بنزین پالایشگاه آبادان در سخنانی اظهارکرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی بازسازی پالایشگاه آبادان بلافاصله آغاز شد و در عرض شش ماه تولید در پالایشگاه آبادان با ظرفیت 130 هزار بشکه در روز کار خود را آغاز کرد و تا پایان سال 70 این میزان به 400 هزار بشکه در روز رسید.

وی افزود: دولت نهم در زمینه نوسازی تجهیزات پالایشگاهی سیاست‌گذاری خود را دنبال کرد که سهم پالایشگاه آبادان فاز دوم و سوم طرح بنزین‌سازی بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: سهم تولید بنزین در پالایشگاه آبادان تا سوم خرداد سال 90 به چهار میلیون لیتر رسید و امروز با بهره‌برداری از فاز سوم این ظرفیت به شش میلیون لیتر در روز ارتقاء یافت.

ضیغمی تصریح کرد: در مجموع یک میلیارد دلار اعتبار برای احداث و بهره‌برداری از فاز سوم طرح بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تحقق درخواست رئیس جمهور مبنی بر کاهش نفت کوره با بهره‌برداری فاز سوم پالایشگاه آبادان تولید نفت کوره از 21 میلیون به 18 میلیون لیتر تقلیل یافت.

معاون وزیر نفت خاطرنشان‌ کرد: فاز سوم پالایشگاه آبادان در زمینی به مساحت سه هکتار و با 28 میلیون نفر ساعت و زمینه اشتغال‌زایی یک هزار و 200 تا سه هزار نفر اجرایی شد.

ضیغمی افزود: هم‌اکنون پالایشگاه آبادان تنها پالایشگاهی است که سوخت مورد نیاز هلی‌کوپترها را تامین می‌کند و با راه‌اندازی واحد الکلاسیون این پالایشگاه ظرفیت تولید این نوع بنزین در پالایشگاه آبادان به دو میلیون لیتر خواهد رسید.

وی گفت: در مجموع حدود دو هزار میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پالایشگاهی از جمله پروپلین، گوگرد، خطوط لوله، اسکله صادراتی ماهشهر، مخزن و... انجام شده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با احداث فاز دوم پالایشگاه آبادان و بهره‌برداری از فازهای اول و دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و توسعه پالایشگاه‌های شازند، اصفهان و بندرعباس و تبریز تا پایان برنامه پنجم توسعه در سال 1394 ظرفیت تولید پالایشگاه‌های کشور به 130 میلیون لیتر بنزین و نفت گاز خواهد رسید.

انتهای پیام/72008/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول