اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تقویت بنیه معیشتی

بومیان مهرستان مجاز به فروش 100 لیتر نفت و فرآورده‌های آن است

خبرگزاری فارس: فرماندار مهرستان گفت: با هدف تقویت بنیه معیشتی مردم مرزنشین مهرستان مصوب شد هر نفر بومی مجاز به فروش 100 لیتر نفت و فرآورده‌های آن است.

بومیان مهرستان مجاز به فروش 100 لیتر نفت و فرآورده‌های آن است

غلامرضا خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهرستان اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل دایر نبودن بازارچه مرزی این شهرستان تمامی امور ورود و خروج کالا در این منطقه به صورت قاچاق انجام می‌شود.

وی افزود: با تدابیر اخیر ستاد مبارزه با کالای قاچاق مبنی بر امکان فروش 100 لیتر نفت و فرآورده‌های آن، بخشی از نیاز معیشتی مردم منطقه تأمین خواهد شد.

فرماندار مهرستان تأکید کرد: بر اساس این طرح هر خانوار مهرستانی ماهیانه 20 میلیون ریال درآمدزایی خواهد داشت که این بخش عمده‌ای از مشکلات آنان را برطرف خواهد کرد.

خدادادی خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی بازارچه مرزی مهرستان در ایرفشان که مصوب دور دوم سفر رئیس جمهور به استان است وضعیت اقتصادی این منطقه دگرگون می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی مقدمات راه‌اندازی این بازارچه انجام شده است و در صورت صدور مجوز گشایش از سوی وزارت کشور، فعالیت آن آغاز می‌شود.

فرماندار مهرستان ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه مرزی مهرستان نه‌تنها تأثیر بسیار مطلوبی در شهرستان خواهد داشت بلکه در شهرستان‌های همجوار از جمله راسک، ایرانشهر و سیب و سوران هم رونق اقتصادی در پی خواهد داشت.

خدادادی گفت: با ایجاد بازارچه مرزی ایرفشان مهرستان برای 13 هزار نفر از اهالی بومی این منطقه ایجاد اشتغال می‌شود.

وی افزود: به دلیل فعالیت غیرمجاز خودروهایی که در سطح منطقه مبادرت به جابه‌جایی کالا می‌کردند وضعیت شهرستان در زمینه سوخت بسیار اسفبار بود.

فرماندار مهرستان یادآور شد: تا پنج روز گذشته با انجام ایست بازرسی و کنترل مرز، تعداد 4 هزار خودرویی که مبادرت به رفت و آمد و حمل و نقل غیرمجاز کالا و در نهایت مصرف بی‌رویه سوخت در شهرستان شده بودند متوقف و در نهایت آمار مصرف سوخت تا حد غیرقابل تصوری کاهش که اثرات آن در کل استان و حتی استان‌های همجوار مشهود است.

خدادادی تصریح کرد: عمده کالاهایی که در حال حاضر در سطح شهرستان مهرستان صادر می‌شود شامل فرآورده‌های نفتی، موکت، مواد غذایی، تینر، پارافین، واسکازین و اقلام وارداتی نیز شامل موز، نارنگی، برنج و ادویه‌جات است.

انتهای پیام/75001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول