اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

اقتصاد مقاومتی در کشاورزی باید به درستی تبیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در کشاورزی باید به درستی تبیین شود،گفت: منابع انسانی و طبیعی مزیت‌هایی هستند که با تکیه بر آن می‌توان از صادرات نفتی دور شده و به دیگر صادرات رو آورد.

اقتصاد مقاومتی در کشاورزی باید به درستی تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی أذربایجان‌شرقی با تاکید بر عملیاتی شدن دقیق فرمان مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتى افزود: از نظر معظم‌له اقتصاد مقاومتی یعنى آن اقتصادى که در شرایطی چون تحریم، دشمنى‌ها و خصومت‌هاى شدید می‌تواند تضمین‌کننده رشد و شکوفایى یک کشور باشد.

وی بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: تلاش برای تئوری‌سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، تصمیم‌سازی برای متولیان کشاورزی همچنین ایجاد گفتمان در فضای رسانه‌ای کشور از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌شرقی است.

محمدیان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو خودکفایی محصولات کشاورزی است، ادامه داد: شفافیت، بهینه کردن مصرف منابع، استفاده‌ حد‌اکثری از ظرفیت‌های تولید، توجه به اقشار آسیب‌پذیر، کاهش قیمت‌های تمام‌شده و بهره‌وری مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حوزه‌ کشاورزی به معنای تلاش برای حداکثر استفاده از امکانات موجود برای تولید محصولات استراتژیک و اساسی برای کاهش وابستگی به کشورهای خارجی، افزایش بهره‌وری تا حد امکان، تولید کالاهایی که وابستگی به خارج را هر چه کمتر می‌کنند و تأمین نهاده‌های لازم به شکل کامل و در زمانی مناسب است.

محمدیان افزود: همچنین به موازات اینها باید در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی یعنی افزایش تولید با استفاده از تمام خلاقیت موجود، ادامه داد: از یک سو باید در بخش مصرف صرفه‌جویی صورت گیرد و اسراف‌ها کاهش یابد از سوی دیگر باید به عوامل مؤثر بر تولید از جمله تأمین نیازهای تولید مثل بذر، کود، سم، دارو، اسپرم و ماده‌ ژنتیکی مؤثر و مناسب و نیز به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی توجه کرد.

وی اظهار کرد: بالاخره اینکه در اقتصاد مقاومتی باید هر چیزی که تولید را افزایش، ضایعات را کاهش و هزینه و قیمت تمام‌شده را پایین می‌آورد، مورد توجه قرار گیرد.

محمدیان با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی زیربنای اقتصاد مقاومتی است، افزود: یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی تأمین امنیت غذایی برای همه آحاد جامعه و نیز حمایت از بخش کشاورزی است که باید به آن توجه جدی شود.

محمدیان با بیان اینکه بخش کشاورزی ظرفیت‌های خوبی در زمینه تأمین امنیت غذایی کشور دارد، افزود: باید از این امکانات به بهترین نحو استفاده کنیم تا بتوانیم تأثیر تحریم‌های خصمانه دشمن را در داخل کشور خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی همواره از تحریم‌ها در راستای منافع خودشان بهره می‌گیرند، ادامه داد: ما نیز باید ظرفیت‌های بخش کشاورزی را در زمینه حمایت از تولید داخل همچنین مقابله با تحریم‌ها شناسایی کرده و آنها را تقویت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید به درستی تبیین شود، گفت: منابع انسانی کارآمد و منابع طبیعی خدادادی همچون آب و خاک مزیت‌هایی هستند که می‌توانیم با تکیه بر آن از صادرات نفتی دور شده و به سمت صادرات غیر نفتی همچون محصولات کشاورزی برویم.

محمدیان با بیان اینکه دهه فجر باید فرصتی برای رسیدگی بیشتر به مسائل و مشکلات بهره‌برداران باشد، ادامه داد: مردم کشورمان روزهای بدتری از این تحریم‌های اقتصادی را در هشت سال دفاع مقدس سپری کرده‌اند از این رو به یاری خدا از این مرحله نیز عبور خواهند کرد.

انتهای پیام/60001/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول