اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعمیرات شرکت نفت گچساران عنوان کرد

صرفه‌جویی 75 میلیارد ریالی نفت و گاز گچساران در ساخت قطعات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از خودکفایی و صرفه‌جویی 75 میلیارد ریالی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت خبر داد.

صرفه‌جویی 75 میلیارد ریالی نفت و گاز گچساران در ساخت قطعات

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شهبازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از کاهش تولید در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اجرای مهندسی معکوس در ساخت و تعمیر تجهیزات و قطعات اساسی مورد نیاز صنعت نفت صورت گرفت.

خودکفایی نفت و گاز گچساران در تولید قطعات

وی ابراز داشت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در زمینه خودکفایی در تأمین قطعات و لوازم صنایع نفت و گاز با اتکای به متخصصان داخلی در مدت چهار سال از نظر مالی بیش از 75 میلیارد ریال صرفه‌جویی داشته است.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یادآور شد: این شرکت یکی از شرکت‌های بزرگ بهره‌بردار در سطح مناطق نفت‌خیز به شمار می‌آید و کاهش تولید در این شرکت خسارت جبران‌ناپذیری به چرخه صنعت وارد خواهد آورد.

شهبازی معتقد است در این زمان که رقابت بین شرکت‌های نفتی بهره‌بردار داخلی و خارجی به وضوح مشاهده می‌شود، حفظ شرایط ایده‌آل با توجه به شرایطی نابرابری که در اثر تحریم‌ها به شرکت‌های ایرانی وارد شده، کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار نیروی انسانی متخصص در شرایط تحریم و لزوم استفاده از توان فکری و عملی این قشر تصریح کرد: امروز صنعت و اقتصاد ایران وارد جبهه جنگ تحمیلی دیگری شده که بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از جنگ‌های سخت و تن به تن و با تسلیحات نظامی است.

شهبازی با بیان این‌که امروز خودکفایی به این معنا نیست که همه قطعات، ابزار و لوازم مورد نیاز صنعت را خود تولید کنیم، یادآور شد: خودکفایی در چنین شرایطی به این معنی است که بتوانیم با تدبیر در تولید و افزایش کیفیت ضمن دستیابی به راهکارهای اقتصاد مقاومتی، به جایگاهی برسیم که بتوانیم محصولات خود را به جهان صادر کنیم.

وی افزود: در مواقعی دشمن نیروهای متخصص جوان را در تولید گمراه می‌کند و وقت و فکر متخصصین را صرف تحقیقات بیهوده خواهد کرد که این نیاز به هوشیاری متخصصان و صاحب نظران عرصه صنعت دارد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ابراز داشت: نگهداری و تعمیر قطعات کاربردی مورد نیاز صنعت نفت در این شرکت با گستره عظیم عملیاتی، کاری بسیار دشوار و در عین حال سخت است.

شهبازی تصریح کرد: در راستای افزایش تولید راهی جز استفاده از توان متخصصان داخلی برای ساخت و اجرای مهندسی معکوس بسیاری از قطعات وجود نداشت و در همین راستا در برخی از نیازها اقدام به برون‌سپاری و در بخشی از فعالیت‌ها از توان متخصصان شرکت استفاده شده است.

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول