اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 560 میلیون ریال

بهسازی معابر بافت تاریخی بشرویه به اتمام رسید

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: به منظور بهسازی کوچه پی ‌جلرد واقع در بافت تاریخی بشرویه 560 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

بهسازی معابر بافت تاریخی بشرویه به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، هاشم اتفاقی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه بهسازی معابر بافت تاریخی بشرویه اظهار کرد: بهسازی کوچه پی جلرد که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد از سال 89 آغاز شده و برای اجرا و آماده‌سازی این طرح اقداماتی همچون جداره‌سازی، کف‌سازی و بام‌سازی صورت گرفته و 560 میلیون ریال اعتبار در این راستا هزینه شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات استانی 260 میلیون ریال، ملی 150 میلیون ریال و 150 میلیون ریال اعتبار با مشارکت شهرداری بشرویه تامین شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه افزود: با اجرای عملیات بهسازی در بافت تاریخی بشرویه 40 خانوار با جمعیتی معادل 200 نفر از مزایای اجرای این طرح برخوردار می‌شوند.

اتفاقی یادآور شد: برای مرمت کوچه پی جلرد که بیشتر عناصر بافت تاریخی و سردرب‌های قدیمی در آن واقع است سعی شده تا آثار و ظاهر بافت تاریخی به طور کامل حفظ شود.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته منزل تاریخی اکبری که در بافت قدیمی بشرویه واقع شده برای الحاق و گسترش موزه خصوصی خریداری شده است و با اجرای عملیات بهسازی بافت تاریخی امکان دسترسی آسان و راحت به موزه فراهم می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم جمعی از مسئولان این شهرستان از منزل تاریخی ملامحمد تقی معروف به بمانه بازدید کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه با اشاره به مرمت خانه تاریخی بمانه افزود: قدمت این ساختمان تاریخی به دوره قاجار برمی‌گردد و سال گذشته از محل اعتبارات مرمت بافت تاریخی و مشارکتی مرمت خانه تاریخی بمانه انجام شده است.

اتفاقی اظهار کرد: در حال حاضر خانه تاریخی بمانه به عنوان فضای گالری استفاده می‌شود.

انتهای پیام/69006/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول