اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی بشرویه خبر داد

برگزاری نخستین همایش استانی میراث فرهنگی در بشرویه

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بشرویه گفت: نخستین همایش مدیران و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان‌جنوبی به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش استانی میراث فرهنگی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، هاشم اتفاقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش به مدت دو روز در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه امسال با همکاری شهرداری بشرویه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه همایش یاد شده با محوریت بافت تاریخی شهرستان بشرویه برگزار می‌شود، یادآور شد: بافت تاریخی بشرویه تنها بافت ثبت ‌شده خراسان‌جنوبی در آثار و بناهای ملی کشورمان محسوب می‌شود که از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی برخوردار است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بشرویه برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی مربوط به حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی را از مهم‌ترین موضوعات مربوط به این همایش برشمرد.
اتفاقی گفت: بازدید از بافت زیبا و قدیمی بشرویه و سایر ابنیه و اماکن تاریخی این شهرستان و گفت‌وگوی مستقیم مردم با مسئولان شهرستانی و استانی و ارائه و بررسی مشکلات مربوط به این حوزه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش است.
وی خاطرنشان کرد: شعار مطرح شده توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش بافت تاریخی فرصتی برای حفظ میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری و عرضه صنایع دستی است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بشرویه اظهار داشت: پرداختن به موضوع منطقه نمونه گردشگری و بحث پیرامون مرمت بافت تاریخی شهرستان بشرویه نیز از دیگر مباحث مهمی است که در این همایش پیرامون آن بحث و تبادل نظر می‌شود.
اتفاقی، شناساندن ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بشرویه و سایر نقاط استان را از دیگر اهداف برگزاری نخستین همایش میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌جنوبی برشمرد.
وی افزود: برگزاری این‌گونه همایش‌ها گام موثری برای رشد و توسعه گردشگری و شناساندن قابلیت‌های تاریخی و صنایع‌دستی دارد.
اتفاقی بشرویه را یکی از شهرهای تاریخی، با قدمت و دارای بافت تاریخی زیبا در کشور خواند و گفت: با توجه بیشتر مسئولان به این مسئله می‌توان این شهرستان را به یکی از مناطق پر رونق گردشگری در سطح استان و منطقه تبدیل کرد.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول