اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

نخستین اکوکمپ گردشکری خراسان جنوبی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: نخستین اکوکمپ کویری خراسان جنوبی در کویر روستای دهسلم نهبندان تا پایان سال جاری احداث می‌شود.

نخستین اکوکمپ گردشکری خراسان جنوبی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی اظهار کرد: احداث این اکو کمپ نیازمند 3 میلیارد ریال اعتبار بوده که بخشی از آن از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان تامین می‌شود.

وی افزود: سه مسیر طبیعت‌گردی و کویرنوردی در خراسان جنوبی انتخاب شده که این سه منطقه شامل کویر سه قلعه، همت‌آباد و دهسلم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: اگر 80 درصد اعتبارات مورد نیاز کمپ کویری دهسلم تامین شود می‌توان حداقل زیرساخت‌هایی در این منطقه به وجود آورد.

رضایی اضافه کرد: توسعه گردشگری در خراسان جنوبی نیازمند تجهیزات خاصی نیست و بسیاری از طبیعت‌گردان ترجیح می‌دهند برای آشنایی با فرهنگ بومی، در خانه‌های روستایی ساکن شوند.

وی یادآور شد: از 3 میلیارد ریال اعتباری که برای احداث اکوکمپ کویری دهسلم نیاز است یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال آن از اعتبارات طرح توسعه نهبندان، 900 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات خراسان جنوبی هزینه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث اکوکمپ کویری در دهسلم در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: از میان 20 اکوکمپی که قرار است در کشور احداث شود سه کمپ به خراسان جنوبی اختصاص دارد و تلاش می‌کنیم یکی از این کمپ‌ها تا پایان سال جاری احداث شود.

مدیرکل کمیته طبیعت‌گردی میراث فرهنگی خراسان جنوبی در زمینه توسعه گردشگری منطقه با اشاره به اینکه آموزش مردم منطقه باید به صورت مداوم باشد، گفت: طریق زندگی مردم باید به سمتی پیش رود تا مردم منطقه ازطریق گردشگری درآمد کسب کنند و گروه‌های محلی مرجع نیز باید به سمت گروه‌های جمعی مثل تعاونی‌ها  سوق داده شود تا با هزینه‌های کم محصولات، غذاهای محلی و صنایع‌دستی منطقه را به گردشگران معرفی کنند و از این نکته که معماری سنتی منطقه حفظ شود، نباید غافل شد.

محمدعلی فیاضی، کویر خراسان جنوبی را دروازه کویر ایران و شاهراه عبور استان‌های دیگر دانست و اظهار کرد: کویر این منطقه بکر است و جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد به ویژه تپه‌های ماسه‌ای آن وصف‌ناپذیر است و باید تمام عزم و تلاش خود را برای معرفی کویر خراسان جنوبی به عنوان پیشگاه کویرهای ایران بکار گیریم.

فرماندار نهبندان نیز با استقبال از ورود گردشگران به این شهرستان و آشنایی با طبیعت بکر و کویر دست نخورده این منطقه تصریح کرد: تقاضای ما از فعالان صنعت گردشگری این است که گردشگری در این منطقه را به صنعتی فراگیر برای مردم تبدیل کنند.

محمدمهدی عظیمی در ارتباط با احداث معدن سنگ در حوالی کویر دهسلم که ممکن است تهدیدی برای طبیعت بکر منطقه محسوب شود، یادآور شد: اولویت دولت حفظ طبیعت است و دولت تلاش می‌کند هر آنچه به سود مردم باشد در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر گردشگری بتواند مردم منطقه را متنفع و اشتغال مردم محلی را رونق دهد گردشگری در اولویت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول