اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه خبر داد:

برپایی مسابقه عکس جاذبه‌های گردشگری خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه از برپایی مسابقه عکس جاذبه‌های گردشگری خراسان‌جنوبی خبر داد.

برپایی مسابقه عکس جاذبه‌های گردشگری خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب یکشنبه‌شب در نشست برنامه‌ریزی روز جهانی جهانگردی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های هفته گردشگری نواختن زنگ جهانگردی در یکی از مدارس سربیشه با موافقت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نخستین روز این هفته است.
وی ادامه داد: پنجم مهرماه روز جهانی جهانگردی است، زیرا در چنین روزی اساسنامه سازمان جهانی جهانگردی به تصویب رسید و آن سازمان به عنوان عضو اصلی جهانگردی در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شد.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه گفت: اهم برنامه‌های این اداره شامل جشنواره گردشگری عشایر، افتتاح مجتمع آبدرمانی آب‌ترش، مسابقه عکس جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی، برگزاری تور گردشگری برای اصحاب رسانه و شرکت‌های گردشگری استان و هنرمندان شهرستان، نصب پارچه نوشته در سطح شهرستان و برنامه پیاده‌روی است.
عرب با بیان اینکه گردشگری و جهانگردی امروزه به عنوان صنعتی قدرتمند و جذاب در جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: سـود حاصله از آن در برخی از کشورها به عنوان پایه ارزی و تولید ناخالص ملی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد سلامت جسم و جان مردم می‌تواند در ارتقای فرهنگ اوقات فراغت، کاهش پدیده‌های ناهنجار اجتماعی و فرهنگی، تحکیم تفاهم ملی، منطقه‌ای و جهانی، گسترش اشتغال، توزیع درآمد، سرعت گردش پول و سرمایه، ارزآوری و گسترش صادرات و تولید صنایع منطقه‌ای، معرفی خصوصیات اقلیمی-جغرافیایی و انتقال فرهنگ و هنر بومی، نقش مهمی را ایفا کند.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه اضافه کرد: گردشگران داخلی بر اساس آشنایی از منطقه و یا تبلیغات مختلف، از امکانات و مواهب طبیعی، تاریخی و دینی سرزمین خود استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/خ30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول