اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

همایش ملی طبیعت‌گردی در نهبندان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از پیگیری و رایزنی به منظور برگزاری همایش ملی طبیعت‌گردی در شهرستان نهبندان خبر داد.

همایش ملی طبیعت‌گردی در نهبندان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مرتضی عربی صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان سفر‌های نوروزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: نهبندان دارای آثار تاریخی، نقاط گردشگری و جاذبه‌های طبیعی بسیار ارزشمندی است که باید بیش از پیش به آنها توجه کرد.

*گلدان‌های طبیعی با گونه‌های خاص گیاهی نهبندان نقطه بکر گردشگری است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری در دنیا فرهنگ‌سازی شده است، تصریح کرد: آمارها و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که 35 تا 40 درصد گردشگران، گردشگران طبیعت‌گرد هستند که هر ساله به این آمار افزوده می‌شود.

عربی یکی از نقاط گردشگری و طبیعت‌گردی بکر و خوب کشور را شهرستان نهبندان دانست و اظهار داشت: تحقیقات علمی و تخصصی از نقاط گردشگری نهبندان مبین این گفته است.

وی با اشاره به اینکه در نهبندان نوع خاصی از گلدان‌های طبیعی و تپه‌های ماسه‌ای با گونه‌های خاص گیاهی وجود دارد، ادامه داد: این نوع گلدان‌های طبیعی در سطح استان، کشور و حتی دنیا کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

*کلوت‌های نهبندان بهترین مکان گردشگری و طبیعت‌گردی هستند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: وجود تپه‌های ماسه‌ای شنی که ارتفاع آنها بعضا به بیش از 300 متر می‌رسد از دیگر مکان‌های گردشگری و طبیعت‌گردی بکر و خاص نهبندان به شمار می‌رود.

عربی تصریح کرد: فرسایش‌های بادی در کویر لوت سبب پیدایش کلوت‌های شگفت‌انگیز و زیبایی شده که بخشی از این کلوت‌ها در نهبندان واقع شده و نقطه بسیار مستعد برای گردشگری و جذب گردشگران محسوب می‌شود.

*در نهبندان نوع خاص زندگی بیولوژیکی وجود دارد

وی از پیگیری و رایزنی به منظور برگزاری همایش ملی طبیعت‌گردی در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: این شهرستان توان و ظرفیت برگزاری این‌گونه همایش‌های ملی و سراسری را دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگ‌های سنتی غنی این شهرستان و مردمان آن نشان از غنای قدمت و تاریخی بودن نهبندان دارد، اذعان داشت: در این شهرستان نوع خاص زندگی بیولوژیکی وجود دارد که بیانگر تک مکانی بودن نهبندان در سطح استان، کشور و دنیا در این زمینه است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول