اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح موزه مشارکتی مردم‌شناسی بیرجند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افتتاح موزه مشارکتی مردم‌شناسی بیرجند به مناسبت هفته جهانگردی خبر داد.

افتتاح موزه مشارکتی مردم‌شناسی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در جلسه‌ای در جمع خبرنگاران که به منظور تشریح برنامه‌های هفته جهانگردی در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: هفته گردشگری از شش مهر‌ماه آغاز می‌شود و برنامه‌های متنوعی در مرکز استان و شهرستان‌ها تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: افتتاح موزه مردم‌شناسی فردوس، موزه مشارکتی مردم‌شناسی بیرجند، کلنگ‌زنی کمپ گردشگری شوکت‌آباد و برق‌رسانی و آبرسانی به منطقه گردشگری بوذجمهر قاینات از برنامه‌های عمرانی مهم این هفته محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، افتتاح پروژه‌های مرمت 15 مسجد جامع تاریخی استان، افتتاح سفره‌خانه سنتی دره‌بند، کلنگ‌زنی کمپ گردشگری آبشار گیوک و آبشار چهارده، کلنگ‌زنی کمپ گردشگری مزار بلنجیر، مزار کاهی و روستای زول را از دیگر برنامه‌های هفته جهانگردی در این استان عنوان کرد.

رضایی از افتتاح پایگاه حفاظتی پژوهشی شهر قدیم قاین خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی کمپ کویرنوردی روستای دهسلم نهبندان و افتتاح پروژه «آس‌بادهای خوانشرف» از برنامه‌های دیگر هفته جهانگردی در خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای علاقمندان به گردشگری و جهانگردی در استان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برگزاری تور رایگان بیرجند‌گردی، نمایشگاه عکس جاذبه‌های اکوتوریسم و تجهیزات طبیعت‌گردی، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و ... در استان از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه عکس در شهرستان قاین خبر داد و افزود: در هفته جهانگردی که از شش مهر‌ماه آغاز شده و تا 15 مهر‌ماه ادامه دارد بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول