اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

آوازه برخی مشاهیر خراسان جنوبی از ایران فراتر رفته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند، خراسان جنوبی را مهد تربیت فرزانگان خواند و گفت: آوازه برخی مشاهیر استان از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و به سایر ممالک جهان رسیده است.

آوازه برخی مشاهیر خراسان جنوبی از ایران فراتر رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از دفتر امام جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی امروز در نشست کارکنان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف دفتر امام جمعه ضرورت حفظ نام و یاد مفاخر و فرزانگان خراسان جنوبی و تجلیل از خدمات آنها را یک نیاز فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی اظهار کرد: فرزانگان، پیشگامان فرهیخته در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی، علمی و ادبی جامعه بوده که عمر خود را در راه علم و دانش صرف کرده و با خلق آثاری ارزنده و تأثیرگذار و نیز تربیت دانش‌آموختگان بعد از خود، به رشد و تعالی علمی و معنوی جامعه کمک کرده‌اند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: وظیفه ما است که امروز با ایجاد زمینه‌های مناسب، ارتباطی منطقی و مؤثر میان مفاخر و فرزانگان و مواریث معنوی به یادگار مانده از ایشان با نسل جوان ایران اسلامی برقرار کرده و مسیر رسیدن به آینده‌ای مطمئن و روشن را فراروی جوانان و نوجوانان خود باز کنیم.

رضایی بیرجندی افزود: به منظور پاسداشت خدمات و تجلیل از سال‌ها تلاش و کوشش آنها لازم است که ستادی در دفتر امام جمعه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی تشکیل شود تا موضوع تجلیل از مفاخر و فرزانگان استان را با همکاری و مساعدت سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مرتبط به جد پیگیری کند.

وی خراسان جنوبی را مهد تربیت فرزانگان دانست که هر کدام در عصر و زمان خود در زمره مشاهیر و مفاخر بزرگ کشور محسوب شده و حتی آوازه برخی از آنها از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و به سایر ممالک جهان رسیده است.

رضایی بیرجندی از شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله شیخ محمدباقر گازاری، دکتر محمدابراهیم آیتی، آیت‌الله تهامی، علامه سید غلامرضا سعیدی، آیت‌الله شیخ محمدحسین ضیاء آیتی، علامه سید محمد فرزان، آیت‌الله شیخ هادی هادوی، آیت‌الله سید مهدی عبادی(ابوالشهیدین)، استاد بدیع‌الزمان فروزانفر، دکتر غلامحسین شکوهی، علامه فاضل تونی، استاد احمد احمدی‌بیرجندی، دکتر محمدحسن گنجی و دکتر کاظم معتمدنژاد به عنوان تنها تعدادی از این شخصیت‌ها نام برد که هر کدام در روزگار خود از بزرگان علم و معرفت کشور بوده یا هستند.

انتهای پیام/2248/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول