اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه موقت بیرجند:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غریب است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی غریب بوده و آنگونه که باید برای مردم تبیین نشده است.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غریب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام غلامسحین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فلسفه‌های مهم عاشورای حسینی است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن تمامی فرایض اسلامی است که باید در جامعه اسلامی احیا شود.

امام‌جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به همه مردم و یک تکلیف همیشگی مسلمانان است، یادآور شد: جامعه اسلامی با انجام این تکلیف زنده می‌ماند.

نوفرستی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غریب است و آنگونه که باید برای مردم تبیین و روشن نشده است.

وی تشخیص اولویت‌ها را یکی از مسائل مهم در عصر حاضر برشمرد و افزود: در مسائل امروز جهانی تشخیص اولویت‌ها یکی از مسائل مهم هر جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه موقت بیرجند، تقوای الهی را مایه اخوت و برادری مسلمانان دانست و اضافه کرد: تنها انسان‌هایی که اهل تقوا هستند رابطه بین آنها ماندگار است بنابراین اگر به دنبال انسجام امت اسلامی برای مقابله با مستکبران هستیم باید تقوای الهی پیشه کنیم.

نوفرستی با اشاره به جایگاه و اهمیت تشکیل بسیج گفت: تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه 58 با فرمان حضرت امام (ره) همزمان با روز عاشورای حسینی تحقق یافت.

وی اظهار کرد: لشکر مخلص بسیج در حوادث مختلف انقلاب و بعد از انقلاب با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های خود کشور و انقلاب را بیمه کرده است.

امام‌جمعه موقت بیرجند، بسیج را به عنوان یک الگو مبارزه با پول‌پرستی و تحجرگرایی دانست و یادآور شد: نگاه عمیق این قشر می‌تواند در مقابل فتنه‌هایی که علیه ولایت و امامت است، ایستادگی کند.

نوفرستی با بیان اینکه عده‌ای افراد بی‌اطلاع و غیر سیاسی در داخل کشور به دنبال ایجاد مذاکره و ارتباط با آمریکا هستند، تصریح کرد: مذاکره و مشاوره با آمریکا برطرف کننده هیچ مشکلی برای ملت ایران نمی‌شود.

وی ادامه داد: گذشته کشورهای مذاکره‌کننده با آمریکا خود برگ تاریخی و مهمی است برای رفتار آمریکا و کسانی که به دنبال ایجاد فضای دوستی و مذاکره هستند.

امام‌جمعه موقت بیرجند افزود: آنچه آمریکا از ایران اسلامی می‌خواهد این است که استقلال خودش را با دست خود تسلیم آنها کند.

نوفرستی، مذاکره با آمریکا را نشانه فروختن ملت فلسطین و اغماض کردن از جنایات آمریکا در افغانستان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی و چشم بستن بر روی ظلم‌های آمریکا و هم‌پیمانانش که در دنیا و منطقه اتفاق می‌افتد دانست و گفت: ملت ایران هرگز از مواضع خود نسبت به آمریکا عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت چهار در منطقه شرق کشور اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت‌های خود در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه دفاعی توانسته اقتدار و عظمت ملت ایران را به رخ تمام دنیا بکشاند.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول