اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

پارک‌های علم و فناوری در توسعه اقتصادی نقش اساسی دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: پارک‌های علم و فناوری حلقه‌ای از زنجیر توسعه علمی و اقتصادی کشور هستند.

پارک‌های علم و فناوری در توسعه اقتصادی نقش اساسی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند با اشاره به میلاد سراسر با سعادت امام موسی بن جعفر(ع) اظهار کرد: همان‌گونه که در عزای ائمه(ع) عزاداری می‌کنیم باید در ولادت‌ها و جشن‌های این بزرگواران به شادی و سرور بپردازیم.

وی ادامه داد: این مناسبت‌ها را باید فرصتی مناسب به منظور شناخت بیشتر اهل بیت(ع) بدانیم و از سیره آنها الگوبرداری کنیم.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: امام موسی بن جعفر(ع) می‌فرمایند باید عمر خود را مدیریت و ساعات شبانه‌روز خود را به چهار بخش ارتباط با خدا، کسب و کار، ارتباط اجتماعی و لذت‌های شرعی و دینی تقسیم کرد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه یکی دیگر از مناسبت‌های هفته وفات آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی است، تصریح کرد: این عالم بزرگ نمازهای استیجاری زیادی خواند و یک کتابخانه عظیم که در خاورمیانه کم‌نظیر است را از خود به عنوان باقیات و صالحات به جای گذاشت.

وی با اشاره به سوم دی روز ثبت احوال افزود: ثبت احوال با ثبت وقایع چهارگانه نیز سندی به نام شناسنامه به عنوان هویت ملی افراد را صادر می‌کند که در این مهم در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌های کشور نقش اساسی و کارآمد دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه میلاد حضرت عیسی مسیح را در پیش داریم، اظهار کرد: هم اکنون جمعیت مسیحیت 2 میلیارد و 200 میلیون نفر، جمعیت مسلمان نیز یک‌میلیارد و 600 میلیون نفر، یک میلیارد نفر هندو، 14 ملیون نفر یهودی و بیش از یک‌میلیارد ملحد در جهان داریم.

رضایی بیرجندی گفت: امروزه باید اهداف، حقایق و ارزش‌های اسلام را در جهان توسعه و ترویج دهیم و سبب اسلام‌گرایی و گسترش اسلام در دنیا شویم.

وی با اشاره به پنجم دی سالروز ایمنی در برابر زلزله تصریح کرد: افراد باید از تسهیلات دولتی که برای مقاوم‌سازی و ساخت و ساز مسکن ارائه می‌شود نهایت بهره را ببرند تا در حوادث طبیعی از قبیل زلزله خسارات مالی و جانی اتفاق نیفتند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به وجود و ایجاد پارک‌های علم و فناوری افزود: پارک‌های علم و فناوری حلقه‌ای از زنجیر توسعه علمی و اقتصادی کشور هستند.

رضایی بیرجندی ادامه داد: این مجموعه‌ها دانش‌بنیان هستند و تولید علم و اندیشه دارند و ایده‌های جدید را برای توسعه و پیشبرد اهداف ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول