اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند خبر داد

احداث مسجد و مجتمع فرهنگی در روستای شاخن بیرجند

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه بیرجند از آغاز احداث مسجد و مجتمع فرهنگی در روستای شاخن این شهرستان خبر داد.

احداث مسجد و مجتمع فرهنگی در روستای شاخن بیرجند

یه گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی‌بیرجندی در جمع مردم روستای شاخن شهرستان بیرجند اظهار کرد: فرهنگ‌ها و ارزش‌ها نشانه انسانیت هستند و باید به این شاخص‌ها توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: فرهنگ جامعه اسلامی همانطور که از اسم جامعه ما پیدا است یک فرهنگ ناب دینی و ارزشی است و انجام امورات و برنامه متعدد در زمینه مختلفی از قبیل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که مبنای دینی دارد نشان‌دهنده فرهنگ غنی ملت است.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه روستای شاخن دارای موقوفات زیادی است، تصریح کرد: از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و دیگر مسئولان می‌خواهیم با مشارکت و همکاری اهالی روستا این موقوفات را ساماندهی کنند.

رضایی‌بیرجندی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت روستای شاخن کشاورز و دامدار هستند از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان می‌خواهیم تا بحث آب و زمین‌های کشاورزی مردم این روستا را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن تلاش در راستای مباحث فرهنگی و ارزشی در جامعه بسیار ضروری است، افزود: این روستا با توجه به اینکه حدود 400 خانوار جمعیت و بیشتر این جمعیت جوان هستند وجود یک مجتمع فرهنگی (فرهنگ‌سرا) به نام شیخ ملا بلال شاخنی در روستای شاخن لازم است که در این زمینه مردم روستا باید زمین مورد نیاز را به مسئولان واگذار و همکاری بیشتری با مسولان داشته باشند.

امام ‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه علاوه بر وجود مسجد جامع روستای شاخن یک مسجد دیگر در روبه‌روی حسینیه این روستا احداث می‌شود، گفت: برای احداث این مسجد نیز نیاز به واگذاری زمین از طرف اهالی روستا هستیم که روستاییان می‌توانند زمین‌ها یا خانه‌های قرار گرفته در داخل طرح مسجد را رایگان در اختیار مسئولان قرار دهند یا آنها را فروخته و یا به جای آن زمین دیگری دریافت کنند.

رضایی‌بیرجندی متذکر شد: برای تامین اعتبارات لازم به منظور احداث مجتمع فرهنگی و مسجد روستای شاخن پیگیری‌های لازم به طور مستمر انجام می‌گیرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: یکی از نیازهای مردم این روستای شاخن وجود روحانی مستقر در این روستا است که در اسرع وقت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول