اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

حوزه علمیه زهان 700 سال قدمت دارد

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه بیرجند گفت: حوزه علمیه بخش زهان شهرستان زیرکوه دارای 700 سال قدمت است.

حوزه علمیه زهان 700 سال قدمت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان بیرجند اظهار کرد: طی بازدیدی که از منطقه زلزله زهان داشتم وضعیت خدمت‌رسانی و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده بسیار خوب ارزیابی شد.

وی ادامه داد: تمامی مدیران و مسئولان خراسان‌جنوبی در راستای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله زهان در ساعات اولیه وقوع زلزله در منطقه حاضر شدند و آرامش را در بین مردم زلزله‌زده حاکم کردند و در حقیقت فلسفه وجودی خود که همان خدمت به مردم است را نشان دادند.

امام‌جمعه بیرجند یادآور شد: صبح نخستین روز زلزله مسئولان سازمان‌ها و مدیران کشوری برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان زهان وارد منطقه شدند و اوضاع را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دادند.

رضایی بیرجندی ضمن تشکر از تمامی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در راستای کمک و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان زلزله زهان تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم صبوری کنند تا مسئولان به تدریج مشکلات آنها را حل کنند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های معنوی و مذهبی بخش زهان حوزه علمیه این بخش است که قدمتی 700 ساله دارد و علما و شخصیت‌های دینی بزرگی از این منطقه به پا خاستند.

امام‌جمعه بیرجند اظهار کرد: خراسان‌جنوبی دارای مردمانی مومن، ولایت‌مدار و متدین است و وجود حوزه‌های علمیه با قدمت، مساجد، اماکن مذهبی تاریخی و قدیمی و فرهنگ غنی مردم استان گواه این مطلب است.

رضایی بیرجندی گفت: وجود حوزه‌های علمیه قدیمی به عنوان گنج معنوی و دینی این استان به شمار می‌رود که مردم باید از این گنج‌ها برای متعالی شدن نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول