اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

استاندارد فضای کتابخانه‌ای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه است

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: سطح استاندارد فضاهای کتابخانه‌ای در جهان برای هر 25 هزار نفر یک بابا کتابخانه است و برای رسیدن به این شاخص موجود تلاش زیادی نیاز است.

استاندارد فضای کتابخانه‌ای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، لفته منصوری ظهر امروز در جلسه نهاد امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر که در محل کتابخانه عمومی علامه شیخ شوشتری برگزار شد، اظهار داشت: سطح استاندارد وجود کتابخانه در جهان برای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه است و در شوشتر تا شرایط استاندارد فاصله زیادی وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای این بخش تاکید کرد: در سال 1404 برای هر 100 خوزستانی باید هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد و برای رسیدن به این استاندارد تلاش زیادی را در دستور کار خود و نهادهای ذی‌ربط قرار داده‌ایم و برنامه‌ریزی زیادی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به شرایط کنونی در کتابخانه‌های عمومی شوشتر افزود: در حال حاضر باید برای هر 100 نفر 2.31 متر فضای کتابخانه‌ای وجود داشته باشد ولی طبق برنامه‌ها بیش از یک‌هزار و 95 متر از برنامه عقب مانده‌ایم و از مسئولان شوشتر در این باره خواهش می‌کنم در این باره تلاش بیشتری کنند.

منصوری با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر در افق 1404 خاطر نشان کرد: در افق 1404 در شهرستان‌های خوزستان باید 35 درصد جمعیت شهرها عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

وی با تشکر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شوشتر افزود: شاید شوشتر در بسیاری از آمارها زیر خط متوسط استانی باشد ولی در بخش آزمون‌های آنلاین از حد متوسط کشوری نیز بالاتر است و به این دلیل به ازای هر 100 شوشتری 19.3 نفر در آزمون‌های آنلاین کتابخوانی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به افتخار آفرینی کتابداران شوشتر در سطح ملی خاطر نشان کرد: در سطح ملی از نظر امتیاز شهرستان شوشتر مقام سوم کشوری را کسب کرده است که خود افتخاری بزرگ است.

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه علامه شیخ شوشتری در امور فرهنگی و فعالیت‌های انجام شده در کشور مقام نخست را کسب کرده است.

منصوری خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها برای کمک بیشتر به امور کتابخانه‌های عمومی همکاری کنند و در پرداخت نیم درصد سهم امور کتابخانه‌های عمومی اهتمام ورزند.

*برنامه محور هستیم

مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار داشت: برای آینده کاری خود در امور کتابخانه‌های عمومی برنامه کاری داریم و در این بخش افق 1404 را به صورت اجرایی و عملیاتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

منصوری خاطر نشان کرد: جایگاه 1404، 1394 و حتی 1391 امور کتابخانه‌های عمومی شوشتر مشخص است و به صورت ماه به ماه اقدامات انجام شده برای رسیدن به اهداف این اطلاعات پایش می‌شود.

وی تاکید کرد: باید از مردم در راستای افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی استفاده کنیم و در این باره می‌توان از مساجد و حسینیه‌های موجود در روستاها و سطح شهر استفاده کرد.

انتهای پیام/72006/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول