اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی آمل:

ساخت کتابخانه مرکزی آمل پیگیری شود

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی آمل گفت: ساخت کتابخانه مرکزی آمل پیگیری شود.

ساخت کتابخانه مرکزی آمل پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد بهرستاقی صبح امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل با بیان اینکه در سال گذشته 74 میلیون تومان از محل نیم درصد سهم شهرداری آمل دریافت شده است، بیان کرد: نیم درصد شهرداری آمل در سال 91 به دلیل تاخیر با مصوبه وزارت کشور به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید واریز شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دابودشت نیز در سهم نیم درصد به کتابخانه‌های آمل بدهکار است، افزود: این مجموعه بدهی خود را در قالب کمک به کتابخانه‌های عمومی شهر پرداخت خواهد کرد.

بهرستاقی با تاکید بر اینکه طرح کتاب من در این نهاد در حال اجرا است، اظهار داشت: بر اساس این طرح، هر فردی می‌تواند از طریق اینترنت کتاب مورد نظر خود را درخواست کند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته همایش تجلیل از خادمان کتاب استان در مازندران برگزار شد، تصریح کرد: در این مراسم از شهردار آمل، یک کتابدار و یک کتابخوان نمونه آملی تجلیل شد.

مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی آمل با اشاره به اینکه نخستین جلسه خیرین کتابخانه‌ساز آمل در دی ماه تشکیل شده است، یادآور شد: امیدواریم این انجمن بتواند در راستای توسعه فضای کتابخوانی گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه در هفته کتاب تعدادی از مدارس شهرستان برای عضویت دانش‌آموزان همکاری‌های ویژه‌ای داشتند، گفت: در این زمینه بخش مهمی به اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزوده شدند.

بهرستاقی با بیان اینکه ساخت کتابخانه مرکزی آمل باید پیگیری شود، اظهار داشت: این کتابخانه به دلیل مرجع و مرکز بودن باید در مسیری مناسب جانمایی شود.

وی با اعلام اینکه شش زمین با همکاری بخشداران و دهیاران برای ساخت کتابخانه در روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است، گفت: برای دو کتابخانه توانستیم اعتبار استانی 100 میلیون تومان دریافت کنیم که این کتابخانه‌ها در مرحله 35 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر 55 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد، افزود: در افق 1404 این میزان باید به یک میلیون جلد کتاب برسد.

انتهای ‌پیام/860011/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول