اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی شوشتر:

کتابخانه‌های روستایی مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شوشتر خواستار توجه بیشتر نهاد امور کتابخانه‌های عمومی به روستاها شد و گفت: در حال حاضر 35 درصد جمعیت شهرستان شوشتر در روستاها زندگی می‌کنند.

کتابخانه‌های روستایی مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، غلامعباس رضایی‌فر ظهر امروز در جلسه نهاد امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر که با حضور مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 35 درصد مردم در شهرستان شوشتر در روستاها زندگی می‌کنند ولی هنوز کتابخانه‌های روستایی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه توجه به کتابخانه‌های عمومی روستایی بیشتر شود، افزود: توجه به کتاب در جامعه به نوعی توجه به اندیشه، فرهنگ و دانش است و رفع مشکلات در این حوزه به نحوی در راستای رفع مشکلات آینده جامعه است.

*کتاب به سبد مصرفی خانواده اضافه شود

بخشدار مرکزی شوشتر اظهار داشت: کتاب باید به سبد مصرفی خانوار اضافه شود و در این باره همانگونه که به معیشت و خوراکی‌ها در خانواده توجه می‌شود باید به خوراک ذهنی نیز توجه شود.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه کتاب نیاز ضروری خانواده‌هاست، خاطر نشان کرد: باید در راستای رفع مشکلات خانواده‌ها برای تهیه کتاب و استفاده از آن تلاش کنیم و نهاد امور کتابخانه‌های شوشتر در این باره می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی گفت: خداوند در 15 آیه از قرآن به کتاب سوگند یاد کرده است و به این دلیل اهمیت کتاب بیش از پیش مشخص می‌شود و باید در خانواده‌ها و جامعه به این کالای فرهنگی توجه بیشتری انجام می‌شود.

*فارغ‌التحصیلان بی‌بهره از مطالعه

بخشدار مرکزی شوشتر اظهار داشت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان پس از خروج از دانشگاه از مطالعه بی‌بهره هستند و این مهم را می‌توان با پرسش‌هایی در جمع‌های کوچک مشخص کرد.

وی اظهار کرد: مطالعه و کتاب را باید به خانه‌ها برد و در این باره همه نهادهای فرهنگی و متولی در این زمینه مسئولیت دارند و وظایفی برای آن‌ها مشخص شده است.

*مقوله کتاب مقدس است

همچنین در این جلسه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر اظهار کرد: مقوله کتاب به دلیل قسم یاد کردن خداوند به کتاب قرآن مقدس است و باید به این موضوع توجه کرد.

محمدرضا بنی‌هاشمی خاطر نشان کرد: مطالعه از نظر معنای کلمه‌ای به معنای روشنگری است و توجه به این بخش می‌تواند نقش مهمی در رشد فرهنگی جامعه و نسل آتی داشته باشد.

انتهای پیام/72006/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول