اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

کتابخانه‏‌های الکترونیکی باید در استان زنجان توسعه یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: کتابخانه‏‌های الکترونیکی در استان زنجان باید توسعه یابد.

کتابخانه‏‌های الکترونیکی باید در استان زنجان توسعه یابد

محمد‏ربیع احمد‏خانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: فعالیت در فضای مجازی با توجه به اقتضائات زمان اجتناب‌ناپذیر است و باید فعالیت خود را در آن افزایش دهیم.

وی گسترش اینترنت در جوامع را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوشبختانه ضریب نفوذ اینترنت در کشور مناسب است و باید برای ترویج کتابخوانی کتاب‏‌های الکترونیکی خود را افزایش داده و به صورت الکترونیکی در اختیار کاربران قرار داد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خواستار حضور جدی مدیران و مسئولان دستگاه‏‌های اجرایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه شد و افزود: باید مسئولین در حوزه کتابخوانی پیشگام باشند.

وی به مشکلات توسعه فضاهای کتابخانه‏‌ای در شهرک‏‌های اقماری زنجان اشاره کرد و ادامه داد: سرانه فضای مطالعه در شهرک‏‌های اقماری شهر زنجان باید افزایش یابد.

احمد‏خانی با بیان اینکه مشکل تامین اعتبارات برای توسعه فضاهای کتابخانه‏‌ای در شهرستان زنجان جدی است، یادآور شد: در حال حاضر مشکلات زیادی برای تامین اعتبار وجود دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به زمین‏ه‌ایی که در اختیار اداره کل کتابخانه‏‌های شهرستان زنجان قرار دارند اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود اعتبارات لازم این زمین‌ها در حال واگذاری به سایر دستگاه‏‌ها است.

وی خواستار توجه به تامین اعتبار برای توسعه فضای کتابخانه‏‌ای در شهرستان زنجان شد و ادامه داد: نیازمند توجه جدی مسئولین به این موضوع هستیم.

احمد‏خانی توجه به فرهنگ‌سازی در بخش کتابخوانی را ضروری عنوان کرد و افزود: باید نسبت به این موضوع حساسیت داشت و اقدامات لازم را صورت داد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان فعالیت‏‌های فرهنگی در بخش کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای دهه مبارک فجر برنامه‏‌های مناسبی پیش‌بینی شده است.

وی خواستار همکاری دستگاه‏‌های اجرایی شهرستان زنجان شد و گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید دستگاه‏‌های اجرایی همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند.

احمد‏خانی نقش همه دستگاه‏‌های اجرایی برای نهضت کتابخوانی در شهرستان زنجان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: همه دستگاه‏‌های اجرایی باید نسبت به موضوع کتابخوانی حساسیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/73002/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول