اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ساماندهی کتب و مراجع تخصصی

کتابخانه تخصصی ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری راه‌اندازی می‎شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری از راه‌اندازی اولین کتابخانه تخصصی ورزش و جوانان این استان با هدف ساماندهی کتب و مراجع تخصصی خبر داد.

کتابخانه تخصصی ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری راه‌اندازی می‎شود

عبدالرحمن قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد در عصر اطلاعات جایگاه و مقام خود را حفظ کند، به اطلاعات و منابع تخصصی و به روز نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای یک باب کتابخانه تخصصی ویژه ورزشکاران است، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای کتاب و کتاب‌خوانی، این اداره‌کل در نظر دارد تعداد زیادی از ورزشکاران و جوانان را به سمت کتاب و مطالعه سوق دهد چرا که این کار باعث می‌شود جوانان ما در عرصه‌های مهم کشوری و جهانی خود را بهتر نشان دهند.

قاسمی با اشاره به اینکه عادت به مطالعه باید در استان نهادینه شود، افزود: باید با نهادینه کردن عادت به مطالعه در نوجوانان و جوانان شور، شوق و عشق به کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد شود چرا که کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت والایی در توسعه و پیشرفت جامعه برخوردار است.

وی، مطالعه را راهی ساده برای پرورش استعداد‌های نوجوانان و جوانان افراد دانست و افزود: گسترش فرهنگ کتاب‎خوانی نیازمند یک برنامه‎ریزی منسجم و مدون است و تمام مسئولان و مردم باید برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان تلاش کنند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری نخستین قدم در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در استان را اهتمام جدی خانواده‌ها دانست و گفت: کتاب‌خوانی باید به عنوان یک عادت همیشگی در بین مردم استان به ویژه نوجوانان و جوانان تبدیل شود و برای اجرای این کار باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه کتاب‌خوانی یک فرهنگ است، افزود: کتاب نقش موثری در شکل‌گیری فرهنگ‌ها داشته و موجبات رشد و پیشرفت جوامع بشری را فراهم می‎کند.

انتهای پیام/68008/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول