اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی خبر داد

اهداء 4800 جلد کتاب نفیس به کتابخانه‌ها ی استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی از اهداء 4 هزار و 884 جلد کتاب نفیس به کتابخانه‌های استان در سال جاری خبر داد.

اهداء 4800 جلد کتاب نفیس به کتابخانه‌ها ی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مطیعی پیش از ظهر امروز در جلسه نهضت مطالعه مفید شهرستان دلیجان اظهار داشت: از این تعداد 545 کتاب از کتاب‌های خطی و بی‌نظیر هستند که قدمت برخی از آن‌ها به 750 سال قبل باز می‌گردد و هم اکنون به صورت دیجیتالی در آستان قدس رضوی نیز قابل رویت هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته هفت هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های استان اهداء شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی در ادامه با اشاره به مصوبات سومین دور سفر هیئت دولت به استان مبنی بر ساخت 9 هزار و 400 متر کتابخانه بیان کرد: در حال حاضر مقدمات ساخت این کتابخانه‌ها انجام و به زودی شاهد احداث این کتابخانه‌ها در استان خواهیم بود.

مطیعی ادامه داد: با توجه به نقش زیرساخت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها در افزایش مطالعه نظام‌مند سازی و قانونمند شدن زیرساخت‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تشکیل پنج کارگروه تخصصی در استان و ارائه پیشنهاد به منظور بهتر اداره کردن کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: تدوین برنامه‌های جدید در راستای افزایش مطالعه باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

مطیعی با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ اهداء کتاب به کتابخانه‌ها اظهار داشت: تخصیص اعتبار نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها و احداث کتابخانه توسط خیرین از راهکارهای مؤثر در افزایش فرهنگ مطالعه است.

انتهای پیام/87003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول