اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری سرعین:

قلب گردشگری ایران تنها یک کتابخانه دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری سرعین گفت: قلب گردشگری ایران، شهر سرعین تنها یک کتابخانه فعال آن هم با متراژ پایین‌تر از 400 متر مربع دارد.

قلب گردشگری ایران تنها یک کتابخانه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی واحد امروز در جلسه شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی سرعین اظهار داشت:‌ در حالی که سرعین سالانه پذیرای 5 تا 7 میلیون گردشگر در طول سال است از امکانات مناسب فرهنگی، هنری به ویژه فعال بودن کتابخانه‌های متنوع محروم است و وجود یک کتابخانه جوابگوی این همه حضور میهمان و گردشگر داخلی و خارجی نیست.

وی با بیان اینکه سرعین نیازمند توسعه فضای کتابخانه‌ای است، تصریح کرد: شایسته نیست این شهر با این همه توانمندی و ظرفیت تنها یک کتابخانه داشته باشد که فضای آن نیز به هیچ وجه جوابگوی حتی خود اهالی نیست.

این مسئول اضافه کرد: در تنها کتابخانه این شهرستان حدود 12 هزار و 600 جلد کتاب نگهداری می‌شود و بیش از 600 نفر نیز در این کتابخانه عضو هستند.

وی به رکود احداث کتابخانه عمومی در روستای شایق اشاره کرد و ادامه داد: تنها پروژه احداث کتابخانه در این شهرستان ساخت کتابخانه عمومی روستای شایق است که پیشرفت مناسبی نیز ندارد.

رئیس شورای اداری شهرستان سرعین بیان کرد: ضرورت دارد با اخذ مجوزهای لازم در زمان حضور گردشگران و فصل تابستان نمایشگاه‌های فصلی و دائمی کتاب در این شهرستان راه‌اندازی شود تا بتوان از این بستر مناسب استفاده کرد.

واحد به حرکت خوب کتابخانه‌های عمومی استان در راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور خیل گردشگران ضرورت دارد در فضاهای مختلف این شهر نیز ایستگاه‌های مطالعه به ویژه در هتل‌ها، اماکن پذیرایی، تفریحی و گردشگری راه‌اندازی شود تا بتوان از این بستر بهتر و مناسب‌تر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری سرعین افزود: ما بیش از هر زمان دیگر می‌توانیم در راه‌اندازی و احداث ایستگاه‌های مطالعه و همچنین جذب کمک‌های خیرین به توسعه کتابخانه‌های عمومی همت کنیم چرا که در این شهرستان فضای خوب و مطلوبی در این باب فراهم شده تا بتوان بیش از هر زمان دیگر اقدامات عملی را انجام داد.

سرپرست فرمانداری نیر هم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از فعال بودن سه کتابخانه خبر داد و گفت: 50 میلیون تومان برای احداث کتابخانه مرکزی نیر اختصاص یافته است.

میر فخرالدین زاهد به کمبود فضاهای کتابخانه‌ای اشاره کرد و افزود: 2 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند که در کتابخانه‌های نیر 33 هزار نسخه کتاب در 25 هزار عنوان ذخیره‌سازی شده است.

وی به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به صورت فصلی و ماهانه اشاره کرد و اظهار داشت: استقبال جوانان و نوجوانان از مسابقات آنلاین کتاب‌خوانی در این شهرستان مطلوب است.

انتهای پیام/62006/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول