اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرماندار ملارد:

10 کتابخانه در ملارد برای سال آینده ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار ملارد گفت: با توجه به توسعه امور فرهنگی در این شهرستان 10 کتابخانه طی سال آینده در ملارد ساخته می‌شود.

10 کتابخانه در ملارد برای سال آینده ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، اکبر طارمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی کتابخانه‌های ملارد اظهار داشت: پرداخت نیم در صد از درآمد شهرداری‌ها به امور کتابخانه‌ها و تعیین تکلیف زمین اختصاصی برای ساخت کتابخانه مرکزی مصوبه سفر سوم هیئت دولت به شهرستان ملارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت ساخت 10 کتابخانه با توجه به تراکم جمعیت در بودجه سال آینده شهرداری‌ها لحاظ شد.

وی ادامه داد: توسعه سرانه کتابخانه‌ها در این شهرستان و تراکم جمعیت در ملارد می‌طلبد تا گامی اساسی به سمت توسعه فضاهای کتابخانه‌ای برویم و این مهم را به استانداردهای لازم برسانیم.

معاون فرماندار ملارد گفت: مسائل و دغدغه‌های فرهنگی را باید با پیگیری و تعامل مسئولان و متولیان امر فرهنگ برطرف کرده و با سرمایه‌گذاری به سمت تحولات اساسی در حوزه فرهنگ پیش برویم.

طارمی به روز کردن کتاب‌ها، مجلات و جراید، ایجاد تنوع و جذابیت در محیط کتابخانه‌ها و کنترل و نظارت بر نحوه اداره کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی سطح شهرستان را از مهم‌ترین اقداماتی دانست که باید در کتابخانه‌های موجود در این شهرستان لحاظ شود.

*ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در کنار مساجد

در ادامه این نشست همچنین فرماندار ملارد نیز طی سخنانی بر ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در کنار مساجد تأکید کرد و افزود: با این اقدام می‌توانیم مدارس و کانون‌های فرهنگی را تغذیه کنیم.

محمد فردی در ادامه بر خرید کتاب‌های کمک آموزشی تاکید کرد و گفت: بسیاری از دانش‌آموزان که از اعضای کتابخانه‌ها هستند در طول سال تحصیلی متقاضی کتب آموزشی هستند لذا با تأمین این کتاب‌ها می‌توانیم بخشی از نیازهای این قشر از جامعه را تأمین نماییم.

به گفته وی در حال حاضر پنج کتابخانه مشارکتی و سه کتابخانه نهادی در شهرستان ملارد دایر است و مجموعا بیش از پنج هزار نفر در آنها عضو هستند.

انتهای پیام/2302/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول