اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل:

ساخت کتابخانه در روستاها افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل خواستار افزایش ساخت کتابخانه‌ها در روستاها شد.

ساخت کتابخانه در روستاها افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی آمل با بیان این‌که بسیاری از نهادها در کنار فعالیت‌های عمرانی باید به بخش فرهنگ نیز توجه کنند، افزود: افرادی به عنوان معتمد در این نهادها وجود دارند که باید پایه‌های فرهنگی شهر را بنا کنند.

وی با اشاره به این‌که امیدواریم انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آمل بتوانند بخشی از کمبودهای این بخش را جبران کنند، تصریح کرد: این خیرین می‌توانند برای توسعه فرهنگ پایدار مردم تلاش کنند.

رسولی با تأکید بر این‌که باید در روستاهایی که مراکز جمعیتی دارد، کتابخوانی توسعه داده شود، گفت: افزایش سرانه کتابخوانی باید در کنار توسعه فرهنگ کتابخوانی‌ باشد تا نتیجه‌های لازم را بدهد.

وی با بیان این‌که باید کاری کنیم کتابخوانی در سبد خانوار قرار گیرد، تصریح کرد: به دلیل این‌که آمار کتابخوانی چندان رضایت‌بخش نیست باید جوانان را تشویق کنیم تا به این سمت گرایش پیدا کنند.

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این جلسه با اشاره به این‌که شرایط کتابخوانی در ایران متفاوت از کشورهای دیگر است، گفت: در ایران مباحث و حوزه‌های علمی و بحثی زیادی داریم که می‌تواند در زمره آمار کتابخوانی و مطالعه قرار گیرد.

اکبر لطفی با بیان این‌که باید تعریف جدید از حوزه کتابخوانی ارائه شود، گفت: حسینیه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و تکایا زمینه‌ مناسبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

وی با تأکید بر این‌که باید بسیاری از تعاریف در این زمینه تغییر کند، یادآور شد: در گذشته بسیاری از وقف‌ها در راستای کتابخوانی بوده است و امروز نیز این امر باید پیگیری شود.

لطفی با بیان این‌که باید دیدگاه‌ها نسبت به امکانات تغییر کند، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی باید بخش‌هایی مانند آموزش و پرورش، حسینیه‌ها و مکان‌های دیگر را به عنوان سرمایه‌های خود ببیند و از آن برای توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده کند.

انتهای‌‌پیام/86011/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول