اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مازندران:

خیران برای کتابخانه‌‌سازی شتاب کنند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان مازندران با اشاره به این‌که خیرین سال‌های گذشته در مدرسه‌سازی و مسجدسازی حضور داشتند، گفت: اکنون این ضرورت و نیاز برای کتابخانه‌سازی احساس می‌شود.

خیران برای کتابخانه‌‌سازی شتاب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اعضای هیئت مدیره خیرین کتابخانه‌ساز استان مازندران صبح امروز با مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران دیدار کردند و به تشریح و معرفی عملکرد و وظایف این مجمع پرداختند.

در ابتدا حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان مازندران با بیان این‌که نخستین حرکت دشمن در تهاجم فرهنگی حمله به زبان و هویت افراد است، اظهار داشت: شناسنامه هر استانی زبان و هویت گذشته افراد آن استان است و کتابخانه عمومی مطمئن‌ترین مکان برای حفظ و پاسداشت زبان و هویت هر فرد است.

اسلامی با اشاره به این‌که خیرین سال‌های گذشته در عرصه مدرسه‌سازی و مسجدسازی حضور داشتند، گفت: اکنون این ضرورت و نیاز برای کتابخانه‌سازی احساس شد و اولویت نخست خیرین برای ورود به عرصه ساخت و ساز کتابخانه‌سازی است.

وی افزود: باید فرصت را برای ساخت کتابخانه عمومی غنیمت شمرد و در این گام مقدس همه مردم خیر استان و مسئولان باید پای کار بیایند تا نهال نو پای کتابخانه‌سازی به درختی تنومند تبدیل شود.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از کارهایی که برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته قرار بود انجام شود شکل‌گیری انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان بود.

محمداسماعیل امامزاده تصریح کرد: هم‌اکنون 19 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در 19 شهرستان مازندران تشکیل شده و علاوه بر آن انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان مازندران نیز تأسیس شده است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران اظهار داشت: این انجمن در مازندران نیازش محسوس‌تر از سایر استان‌های کشور است چرا که مازندران به لحاظ سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در وضعیت خوبی قرار ندارد و جزو استان‌های ته جدولی کشور است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران نیز با بیان این‌که حقایق موجود در فضای کتابخانه‌ای با آمارهای اعلام شده از سوی دولت همخوانی ندارد، گفت: از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی می‌خواهیم تا طی مکاتبه‌ای با مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی، این وضعیت را به اطلاع دفتر ریاست جمهوری برسانند چرا که بودجه‌دهی و اعتبارات بر مبنای همین آمارها صورت می‌گیرد.

مهدی آزادی‌کناری گفت: شاید نتوانیم در سال اول گام‌های بزرگی برداریم اما می‌توان با تعریف یک برنامه بلندمدت هدفمند و توسعه چند ساله، روستاهای استان را به لحاظ جمعیتی طبقه‌بندی کرده و به ترتیب اولویت سالانه چند روستا را به کتابخانه تجهیز کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران در ادامه از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواست تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران و دفتر امور روستایی استانداری منعقد شود تا با تعریف چشم‌انداز چند ساله در آینده‌ای نزدیک در تمامی روستاهای استان کتابخانه عمومی ساخته شود.

انتهای‌پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول