اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد

توسعه و ترویج نماز در مدارس استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت نماز در دین مبین اسلام گفت: اولویت آموزش و پرورش توسعه و ترویج نماز در مدارس استان زنجان است.

توسعه و ترویج نماز در مدارس استان زنجان

امیر نظری امروز در گفت‏‌و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: توجه به آموزه‏‌های اسلامی در مدارس همواره مورد توجه بوده و تلاش می‏‌شود موضوع نماز در مدارس گسترش یابد.

وی به نمازخانه‏‌های مدارس در سطح استان زنجان اشاره کرد و افزود: همه مدارس بالای 100 نفر دانش‏‌آموز به نمازخانه مجهز هستند که در آن نماز جماعت نیز برپا می‏‌شود.

*تجهیز مدارس زیر 100 نفر نیازمند حمایت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به مدارس زیر 100 نفر دانش‌آموز اشاره کرد و یادآور شد: برای تجهیز نمازخانه و برپایی نماز جماعت در این مدارس نیازمند حمایت مسئولین هستیم.

وی با تاکید بر ایجاد شادابی و نشاط معنوی در نمازخانه مدارس، خاطر نشان کرد: برای جذب و ترغیب دانش‏‌آموزان برای حضور در نمازخانه مدارس باید فضای نمازخانه‏‌ها مفرح باشد.

نظری فعالیت‏‏‌های آموزش و پرورش را برای ترغیب دانش آموزان مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: تلاش شده با ایجاد فضایی مفرح و جذاب دانش‏‌آموزان برای حضور در نماز جماعت ترغیب شوند.

* اولویت مهم آموزش و پرورش ترویج فرهنگ قرآن در بین دانش‏‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به فعالیت‏‌های قرآنی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم اداره کل، ترویج فرهنگ قرآن در بین دانش‏‌آموزان است.

وی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برنامه‏‌های مناسبی برای گسترش فرهنگ قرآنی در بین دانش‏‌آموزان صورت گرفته است.

* افزایش حافظان قرآنی در بین دانش‏‌آموزان

نظری گسترش حفظ قرآن در بین دانش آموزان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای افزایش حافظان قرآنی در بین دانش‏‌آموزان استان زنجان باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به موضوع قرائت قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: قرائت صحیح قرآن کریم در کنار موضوع حفظ آن مورد توجه دانش‏‌آموزان قرار دارد.

وی به گستره فعالیت‏‌های فرهنگی آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به فعالیت‏های فرهنگی در بین دانش‏‌آموزان، خانواده‏‌ها را نیز درگیر فعالیت فرهنگی خواهد کرد.

نظری به همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اوقاف اشاره کرد و گفت: سه سال است که همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان زنجان صورت گرفته است.

انتهای پیام/73002/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول