اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور قرآن وزیر آموزش و پرورش:

کلیات نظام‌نامه نماز مصوب شد

خبرگزاری فارس: مشاور امور قرآن وزیر آموزش و پرورش گفت: کلیات نظام‌نامه نماز مصوب شد.

کلیات نظام‌نامه نماز مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد بنیادی بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در دو هفته آینده قانون اقامه نماز و حقوق بخشی به آن در آموزش و پرورش سیطره پیدا می‌کند، اظهار داشت: بنابر فرمایش رهبری، سند تحول بنیادین، نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است.

بنیادی تصریح کرد: 90 درصد این سند تحول، تربیت بنده صالح است.

وی با بیان اینکه براساس این سند، تحول واقعی در آموزش و پرورش انجام می‌شود، ادامه داد: کار این سند تازه شروع شده و آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای این سند نیست و تمام نظام و نهادها و دستگاه‌ها باید به کمک اجرای این سند بیایند.

بنیادی گفت: تشکیل کمیسیون آموزش عمومی قرآن، نخستین و مهم‌ترین گام سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه از فضای خاموش مدارس کشور 10 هزار مدرسه قرآنی آغاز به کار کرده است، ادامه داد: مازندران یکی از استان‌هایی است که در این زمینه نگین کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران در این زمینه در کشور قابل قیاس نیست، یادآور شد: قانون مدارس قرآنی امسال به امضای رئیس جمهور رسید و این قانون قابل بازگشت نیست.

وی با بیان اینکه از سال آینده مدارس قرآنی، جزو نخستین مدارس خاص می‌شود، افزود: وزارت آموزش و پرورش سایت جهانی قرآن را راه‌اندازی کرده و این سایت تاکنون 3 میلیون و 500 هزار نفر ثبت نام کننده دارد.

بنیادی با اشاره به اینکه مازندران جز برترین استان‌های کشور در حوزه تدوین این سایت است، گفت: در کنار این سایت، مدرسه مجازی قرآن هم راه‌اندازی شده و مخاطبان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کلیات نظام نامه نماز مصوب شد، تصریح کرد: طی 2 هفته آینده قانون اقامه نماز و حقوق بخشی به آن، در آموزش و پرورش سیطره پیدا می‌کند.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: 25 هزار مداح پامنبری در حال آموزش داریم و در این راستا 10 هزار هیئت مذهبی در کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/86007/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول