اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گچساران خواستار شد

اختصاص بهترین اتاق ادارات گچساران به امر اقامه نماز

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران گفت: با توجه به اهمیت اقامه نماز در ادارات، ادارات گچساران بهترین اتاق خود را به امر اقامه نماز اختصاص دهند.

اختصاص بهترین اتاق ادارات گچساران به امر اقامه نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در نشست شورای اقامه نماز این شهرستان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر بزرگ جهان بشریت حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با بیان اینکه ستاد اقامه نماز باید دارای دفتر و جایگاه مستقل باشد، اظهار کرد:

وجود دفتر و مکانی مستقل برای ستاد اقامه نماز سبب رجوع مردم، ادارات، نهادها و به ویژه نسل جوان و در نتیجه ترویج و تبیین نماز در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.

لزوم وجود مدیریت صحیح و وسیع برای بررسی برگزاری نماز در مراکز آموزشی

وی با بیان اینکه لزومی بر بزرگی و مجلل بودن دفتر ستاد اقامه نماز گچساران نیست، افزود: با توجه به اظهارات رئیس این ستاد، یکی از ساختمان‌های اداری که در حال حاضر خالی و بدون استفاده مانده است، می‌تواند جوابگوی نیاز ستاد اقامه نماز باشد.

حجازی مدیریت صحیح و وسیع برای داشتن اطلاعات دقیق از وضعیت برگزاری نماز در دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش را لازم و ضروری دانست و گفت: اطلاع دقیق از وضعیت نماز می‌تواند سبب گسترش اشاعه فرهنگ نماز در جامعه شود.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران نیز در این نشست با بیان این‌که نماز بالاترین ذکر خداوند و ستون ارتباط مستقیم با مبدأ هستی است، ابراز داشت: نماز فریضه ارزشمندی است که مایه بصیرت و عامل حرکت در صراط مستقیم است.

نماز بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

سید مرتضی سجادپور نماز را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و بیان داشت: دشمنان با هدف قرار دادن اعتقادات ما در صدد ضربه زدن به این ارزش‌ها از طریق تهاجم فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس ستاد اقامه نماز گچساران مبنی بر لزوم مکانی مستقل برای این ستاد، تصریح کرد: با توجه به درخواست دبیر ستاد اقامه نماز مبنی بر تأمین مکانی مستقل برای این ستاد، اداره آموزش و پرورش گچساران آمادگی خود را برای واگذاری دو اتاق از مدرسه شهید جلالی در محل سه راهی این شهرستان به عنوان دفتر ستاد اقامه نماز گچساران اعلام کرده است.

میراث فرهنگی مشکل عدم بهره‌برداری از برخی نمازخانه‌های بین راهی را پیگیری کند

سجادپور با اشاره عدم بهره‌برداری از برخی نمازخانه‌های بین راهی گچساران به دلیل اختلاف‌نظرهای مالی پیمانکار با میراث فرهنگی این شهرستان تأکید کرد: با توجه به اینکه اداره میراث فرهنگی گچساران در سال‌های گذشته نسبت به احداث نمازخانه و سرویس‌های بین‌ راهی اقدام نموده که برخی از این مکان‌ها به دلیل عدم پرداخت کامل مطالبات پیمانکار بدون استفاده مانده است، این اداره موضوع را مورد رسیدگی و پیگیری قرار داده و ظرف یک ماه آینده نتیجه را برای اقدامات لازم به فرمانداری گچساران اعلام نماید.

سرکشی به مدارس برای تهیه گزارش واقعی گامی در راستای ترویج نماز است

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت برگزاری نماز در ادارات متذکر شد: ادارات و نهادهای گچساران باید بهترین اتاق خود را به جایگاه برگزاری نماز اختصاص دهند.

سجادپور با اشاره به لزوم تبیین و ترویج فرهنگ نماز در مدارس عنوان داشت: اداره آموزش و پرورش با انجام سرکشی‌های سرزده به مدارس، گزارش واقعی از انجام نماز در مدارس را تهیه کنند زیرا این امر می‌تواند گامی مهم در انجام برنامه‌ریزی برای ترویج نماز در مدارس باشد.

انتهای پیام/82001/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول