اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری نشست‌های تخصصی نماز در مدارس آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی از برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت نماز در مدارس آذربایجان‌غربی خبر داد.

برگزاری نشست‌های تخصصی نماز در مدارس آذربایجان غربی

علی بوستانی، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نشست‌های دانش‌آموزی در هر ماه ویژه دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود که هدف اصلی آن بیان سؤالات و شبهات دینی و رفع دغدغه‌های ذهنی و ترغیب دانش‌آموزان به فرهنگ نماز است.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان تعداد 15 نشست تخصصی در موضوع نماز در مدارس اجرا می‌شود، افزود: محدودیت بودجه علت اصلی کاهش حجم کمی نشست‌های اجرایی در نیمه دوم امسال است.

مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی یادآور شد: نشست‌های دانش‌آموزی در دو قالب کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های دینی به اجرا در می‌آید و در آن مسائل و مباحث مربوط به موضوع نماز، از جمله انتظارات فردی، اجتماعی و راهکارهای عملی گسترش فرهنگ نماز در بین نسل امروز توسط اساتید و شرکت کنندگان در تعاملی دو سویه از نظرات و پیشنهادات مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد.

وی به اجرای مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع نماز اشاره کرد و افزود: در این مسابقه بیش از 10 هزار نفر از سراسر استان شرکت داشتند که به 115 نفر از کسانی که پاسخنامه‌های درست ارسال کردند، به قید قرعه جوایز نفیسی تعلق گرفت.

بوستانی اجرای نشست‌های آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک استان را از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز در راستای اشاعه و تعمیق ارزش‌های و باورهای دینی عنوان کرد و اذعان داشت: در این رابطه هفت دوره، 12 ساعته با حضور مربیان مهدهای کودک آذربایجان غربی تاکنون برگزار شده است.

مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی، ارائه آموزش‌های عملی و علمی در خصوص چگونگی ترغیب و تشویق کودکان برای اقامه نماز و آشنایی با تصویرسازی عینی آثار و برکات نماز برای کودکان را از جمله اهداف برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک عنوان کرد.

بوستانی تصریح کرد: مسابقه مکاتبه‌ای با نماز با نام «پله‌های آسمان» در سطح مدارس استان از آبان ماه سال جاری شروع شده و تا بهمن ماه به صورت ارائه بروشور و مطالب مرتبط توسط دانش‌آموزان در رابطه با نماز و احکام مربوط به آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای این طرح در استان با مناطق محروم است، خاطر نشان کرد: بیش از 200 مدرسه دخترانه و پسرانه در این طرح شرکت کردند که با افزایش این تعداد سعی در زیرپوشش قرار دادن مدارس برای فرهنگ‌سازی در زمینه برکات و فضایل نماز در سطح مدارس داریم.

مسئول فرهنگی اقامه نماز آذربایجان غربی اذعان داشت: برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی ویژه خانواده با موضوع نماز و همچنین ارائه برنامه‌هایی در سطوح دانشگاهی و بررسی مسائل مربوط به آن به صورت پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های این ستاد در برطرف کردن چالش‌های مطروحه است.

انتهای پیام/61013/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول