اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

ردیف بودجه مستقل برای احیای دشت قزوین تعریف شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف بودجه مستقل برای احیای دشت قزوین در سال جاری تعریف و اختصاص یافته است که در سال 92 نیز این امر تحقق می‌یابد.

ردیف بودجه مستقل برای احیای دشت قزوین تعریف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: با احیای دشت قزوین اشتغال در زمینه‌های بسیاری در حوزه کشاورزی در این استان ایجاد می‌شود.

وی بررسی و رسیدگی به آب الموت‌رود و شاهرود و دشت قزوین را از جمله پروژه‌های استان قزوین عنوان کرد و افزود: این دشت از حاصل خیزترین و پهناورترین زمین‌های بی‌نظیر در کشور و جهان است که در سفر مقام معظم رهبری نیز به این استان سال 82 مورد توجه ایشان قرار گرفته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی با آب معنا دارد، ابراز داشت: تأمین آب از الموت‌رود و شاهرود، یک راه برطرف کردن مشکل آب دشت قزوین و استفاده از مصرف آب قطره‌ای و بارانی راه دیگر برطرف کردن این مشکل بود.

این مسئول اضافه کرد: نشست‌هایی با حجت‌ الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت نیرو برگزار شد تا ردیف اعتبار مستقلی برای دشت قزوین تعریف شود چرا‌ که با عدم این تعریف در سال جاری تخصیص اعتبار این پروژه در سال آینده حذف می‌شد و استان قزوین برای جبران تأمین این اعتبار عقب می‌ماند.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی از جمله دغدغه‌های اصلی است، بیان کرد: با احیای دشت قزوین 10 هزار شغل در قزوین ایجاد می‌شود به همین دلیل با رئیس‌ جمهور ملاقات داشتیم که ایشان موضوع را بررسی و تذکرات لازم را صادر کردند و همچنین با مجید نامجو وزیر نیرو و بهروز مرادی معاون راهبردی رئیس جمهور که بودجه و اعتبار در دست ایشان است موضوع را پیگیری کردم که قرار شد اعتبارات برای دشت قزوین پایدار و تقویت آن در سال آینده صورت گیرد و پیگیری آن جدی‌تر شود.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع ردیف بودجه دیوان محاسبات کشور از دیگر اقدامات در هشت ماه فعالیتم بوده است، اظهار داشت: با مکاتباتی که با مسئولان مربوطه صورت گرفت بودجه تملک دارایی و عمرانی استان قزوین در سال 92 تقویت شد و همچنین بودجه جاری این استان نیز ارتقا یابد که تحقق این امر حرکت بسیار خوبی در توسعه استان قزوین بوده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 87 بودجه استان قزوین 75 میلیارد تومان بوده است که در سال 91 این بودجه به 129 میلیارد تومان افزایش یافت که این بیانگر رشد 60 درصدی بودجه این استان بوده است، متذکر شد: وظایف و تکالیف استان قزوین نیز به دولت ارتقا یافته که در این راستا جزو 10 استان نخست است و در صدر جدول قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه استان قزوین استانی تاریخی، صنعتی و کشاورزی است، خاطر نشان کرد: بررسی و برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی در دستور کار قرار دارد و در این راستا با کارگران، تولیدکنندگان، صنعت‌کاران و کشاورزان ارتباط برقرار کرده و تاکنون اقدامات مؤثری برای برطرف کردن مشکلات آنان انجام گرفته است.

نایب رئیس نخست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برای برطرف کردن مشکلات استان قزوین نامه‌های متعددی به صاحب‌نظران از جمله معاونان، مدیران، ‌رؤسای دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نخبگان و فرهیختگان نوشتم تا نظرات و پیشنهادات آنان را در این زمینه جمع‌آوری کنم تا با بهره‌برداری از دیدگاه‌ها و نظرات آنان به صورت علمی و عملی برای برطرف کردن مشکلات استان قزوین اقدامات مؤثرتری انجام دهم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد جاده الموت غربی به رحیم‌آباد پیگیری جدی به عمل آمده است، اظهار کرد: بازگشایی جاده الموت شرقی به تنکابن نیز قبلا توسط پیمانکاری دیگری بود که با وزیر راه در خرداد و آبان سال جاری جلسه‌ای تشکیل شد و برای برطرف کردن مشکلات این طرح مصوب شد که این پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار شود تا سریع‌تر این طرح به اتمام برسد.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول