اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی استان‌ها:

شورای عالی استان‌ها از ابتدای سال بودجه‌ای دریافت نکرده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها از ابتدای سال تاکنون بودجه‌ای از سوی دولت دریافت نکرده است.

شورای عالی استان‌ها از ابتدای سال بودجه‌ای دریافت نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مهدی چمران ظهر امروز در دوازدهمین اجلاس مشورتی شوراهای شهر مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: جلسات مجمع شوراهای شهر استان و شهرداری‌ها فرصت مغتنمی را در اختیار اعضا قرار می‌دهد تا با مطرح کردن موضوعات جدید و همفکری، تصمیمات مطلوبی را اتخاذ و ارتباطات شوراها نیز نزدیک شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: در صورتی‌که شوراهای شهر کشور مددکار یکدیگر بوده و فعالیت‌های خود را با روحیه انسجام و اتحاد پیش ببرند مشکلات آنها کمتر می‌شود.

چمران خاطر نشان کرد: برگزاری نشست‌ها بین شوراهای شهر استان‌های کشور امری ضروری است زیرا می‌توان در این جلسات نتایج و نقاط قوت و ضعف را به یکدیگر انتقال و از آن بهره‌مند شد.

وی با اشاره به طرح‌های مصوب شوراهای شهر گفت: دوره نهم مجلس شورای اسلامی اهتمام بیشتری با طرح‌های شوراها داشته و در حال حاضر شوراهای شهر شش طرح را به مجلس دادند که در حال بررسی در کمیسیون‌ها است.

رئیس شورای شهر تهران در ارتباط با طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شوراها اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که نمایندگان مجلس با شوراهای شهر مطرح کردند موضوع پایه تحصیلی و امتیاز برای فردی که یک دوره در شورای شهر حضور داشته بود به تصویب شوراها رسید.

چمران افزود: طرح دیگر که در ظاهر مطلوب اما در عمل به خاطر نبود بسترها و مغایرت‌های قانونی مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند؛ تشکیل شوراهای محلات در شهرها است تا شوراهای شهر از طریق آنها انتخاب شوند و بسیاری از نمایندگان با این طرح مخالف بودند و در کمیسیون شورا نیز به تصویب نرسید.

وی میزان بودجه دریافتی شوراهای شهر را کم دانست و خاطر نشان کرد: شورای عالی استان‌ها از ابتدای سال تاکنون بودجه‌ای از سوی دولت دریافت نکرده و متاسفانه مشکلات اقتصادی شرایط روز کشور است و مشکلات نظام را نمی‌توان یک نفره برطرف کرد و همراهی تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها کاری بسیار عظیم بود که با همکاری دولت و مجلس به ویژه مردم عملیاتی شد و شوراهای شهر نیز در این زمینه سهم عمده‌ای داشتند به ویژه در موضوع حمل و نقل که اگر تدبیر آنها نبود مشکلات فراوانی را در شهرها به وجود می‌آورد.

چمران تاکید کرد: همان‌طور که هدفمندی یارانه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف و همراهی مردم اجرایی شد؛ در حال حاضر نیز که دشمن کشور را در جنگ اقتصادی قرار داده و هر روز حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌کند با قدرت و صلابت و بدون ضعف و سستی در این عرصه نیز موفق می‌شویم و در هر میدانی که مردم حضور پیدا کنند پیروز هستیم.

انتهای پیام/70022/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول