اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران خبر داد

انحراف از بودجه پژوهشی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دیوان محاسبات مازندران گفت: برخی دستگاه‌ها به تکلیف قانونی خود در بودجه تعیین شده پژوهشی عمل نکردند و برخی ارگان‌های دیگر بودجه تعیین تکلیف شده را در امور دیگری هزینه کردند.

انحراف از بودجه پژوهشی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم نامداری ظهر امروز در حاشیه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در حال حاضر بحث وصول درآمدهای دولت و تأکید بر درآمدهای مالیاتی و قطع وابستگی به نفت است.

وی با اشاره به برنامه‌های پنجم دولت و سند چشم‌انداز 20 ساله در کشور عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هزینه‌های جاری کشور باید با درآمدهای غیرنفتی تأمین شود و درآمدهای نفتی برای پروژه‌های عمرانی کشور هزینه شود که تاکنون این مورد محقق نشده است.

برای دریافت مالیات در مشاغل پزشکی با مشکلاتی روبه‌رو بودیم

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با اعلام این‌که در حال حاضر 50 درصد هزینه‌های جاری کشور از درآمدهای غیر نفتی تأمین می‌شود، اظهار داشت: روند وصول مالیات و دریافت حقوق دولتی در کشور مطلوب است.

نامداری تصریح کرد: در وصول مالیات بر اساس برنامه تعریف شده به اهدافمان نرسیدیم ولی روند رو به رشدی را در کشور شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: وظیفه ما این است که به دولت در وصول درآمدهای غیرنفتی که همان پرداخت مالیات است، کمک شود.

این مسئول با اعلام این‌که برای پرداخت مالیات نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب داریم، گفت: برای دریافت درآمدهای مالیاتی در برخی حرفه‌ها دچار مشکل هستیم.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با اعلام این‌که برای دریافت درآمدهای غیرنفتی در برخی حرفه‌ها فرهنگ‌سازی نشده است، افزود: برای دریافت مالیات در مشاغل پزشکی با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که این موضوع در مازندران قابل حل است.

8 گروه در مازندران باید مالیات پرداخت کنند

وی درباره مشاغلی که در مازندران باید مالیات پرداخت کنند، عنوان کرد: به استناد ماده 120 و 119 قانون، هشت گروه در مازندران باید مالیات پرداخت کنند.

نامداری درباره اقدامات انجام شده برای دریافت مالیات، برگزاری جلسات متعدد با ممیزین، مالیات را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این جلسات آخرین روش‌های دریافت مالیات به ممیزین مالیاتی در میان گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال اخیر برای ارائه اطلاعات آخرین مصوبات مالیاتی دغدغه‌های قانونی امور مالیات در جلسه شورای برنامه‌ریزی مازندران در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.

اعلام مهم‌ترین اولویت‌های دیوان محاسبات

نامداری مهم‌ترین اولویت‌های دیوان محاسبات مازندران را بررسی عملکرد گمرک مازندران، تغییر اولویت حسابرسی درباره اراضی از واگذاری به سمت تغییر کاربری، بررسی دقیق وضعیت اجرای مسکن مهر از حیث مکان‌یابی و کیفیت ساخت و ساز عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بحث ساخت و ساز مسکن مهر انحراف از بودجه مشاهده شد که در حال بررسی است.

این مسئول درباره تعامل دستگاه‌های اجرایی مازندران با این سازمان عنوان کرد: همکاری سازمان‌های اجرایی مازندران مناسب است.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران در مورد انحراف از بودجه‌های مصرفی در مازندران گفت: بیشترین حجم انحرافات در مصرف اعتبارات پژوهشی مازندران مشاهده شده است.

نظارت مالی بر دستگاه‌ها آنلاین می‌شود

وی با بیان این‌که ارگان‌های مازندران با توجه به تکلیف قانونی که در صرف بودجه‌های پژوهشی داشتند، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها به تکلیف قانونی خویش در این مورد عمل نکرده و نیز برخی ارگان‌های دیگر بودجه تعیین تکلیف شده را در امور دیگری هزینه کردند.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران در ادامه از راه‌اندازی پروژه بزرگ صنا که کار نظارت بر فعالیت‌های مالی ارگان‌ها را به صورت آنلاین نظارت می‌کند خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه هفت ارگان دولتی مازندران به سرور الکترونیکی دیوان محاسبات متصل هستند.

وی در پایان گفت: اجرای سامانه صنا در هفت ارگان دولتی مازندران به صورت پایلوت شروع شد.

انتهای‌پیام/86004/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول